Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Text je zameren k soudobé situaci v pedagogickém myšlení s durazem na otázku pojetí a funkce teorie výchovy. Text se kriticky obrací vuci relativizujícímu myšlenkovému ovzduší postmoderny, v nemž jsme dospeli k rezignaci na hledání univerzality ve výchove. V souladu s presvedcením autora o sklonu soudobé teorie výchovy k prepjatému pedocentrismu text poukazuje na nekteré nedostatecne reflektované predpoklady hlavního proudu pedagogické teorie, které se tak stávají novou a úspešne se prosazující formou pedagogické ideologie. Záverem text nabízí jako novou podobu univerzality ideál komplexního prístupu k výchove a vzdelávání, který by nahradil omezenou perspektivu svárících se pedagogických teorií a prekonal jak dogmatismus, tak postmoderní relativismus.
- Text je zameren k soudobé situaci v pedagogickém myšlení s durazem na otázku pojetí a funkce teorie výchovy. Text se kriticky obrací vuci relativizujícímu myšlenkovému ovzduší postmoderny, v nemž jsme dospeli k rezignaci na hledání univerzality ve výchove. V souladu s presvedcením autora o sklonu soudobé teorie výchovy k prepjatému pedocentrismu text poukazuje na nekteré nedostatecne reflektované predpoklady hlavního proudu pedagogické teorie, které se tak stávají novou a úspešne se prosazující formou pedagogické ideologie. Záverem text nabízí jako novou podobu univerzality ideál komplexního prístupu k výchove a vzdelávání, který by nahradil omezenou perspektivu svárících se pedagogických teorií a prekonal jak dogmatismus, tak postmoderní relativismus. (cs)
- The text focuses on the current situation in educational thought with an emphasis on the question of the concept and function of the theory of education. The author takes a critical view of the relativistic intellectual atmosphere of the postmodern, in which there has been an abandonment of the search for universality in education. In keeping with his view that current theory of education inclines to extreme pedocentrism, the author draws attention to several assumptions behind the mainstream of pedagogic theory which have been insufficiently critically examined and so are becoming a new and widespread form of educational ideology. In conclusion the author offers, as a new form of universality, the ideal of a comprehensive approach to upbringing and education that could replace the restricted perspective of warring pedagogical theories and move beyond both dogmatism and postmodern relativism. (en)
|
Title
| - The Theory of Education in the Post-Modern Period: Crisis or new opportunity? Reflections on universality and comprehensiveness in pedagogic contexts. (en)
- Teorie výchovy v postmoderní době: krize, nebo nová příležitost? Úvaha o univerzalitě a komplexnosti v pedagogických souvislostech.
- Teorie výchovy v postmoderní době: krize, nebo nová příležitost? Úvaha o univerzalitě a komplexnosti v pedagogických souvislostech. (cs)
|
skos:prefLabel
| - The Theory of Education in the Post-Modern Period: Crisis or new opportunity? Reflections on universality and comprehensiveness in pedagogic contexts. (en)
- Teorie výchovy v postmoderní době: krize, nebo nová příležitost? Úvaha o univerzalitě a komplexnosti v pedagogických souvislostech.
- Teorie výchovy v postmoderní době: krize, nebo nová příležitost? Úvaha o univerzalitě a komplexnosti v pedagogických souvislostech. (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/12:10126319!RIV13-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/12:10126319
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - the ideal of comprehensiveness.; universality; problems of postmodernism; educational innovation; crisis; classical pedagogics; theory of education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |