About: Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V článku je představena metoda tvůrčího psaní , která vede k rozvoji dovednosti psaní v průběhu osvojování českého jazyka jako cizího, a jeho další pozitivní dopady. Písemný projev je komplexní činnost, zásadní pro elicitaci komunikační kompetence. V ní se spojují vybavování , ověřování a rozšiřování slovní zásoby, s ohledem na stratifikaci českého jazyka a funkční styly, znalost a zvládnutí pravidel české gramatiky. Didaktika předmětu však není vyvinuta. Tento článek proto chce ukázat, že tvůrčí psaní je pro výuku cizinců žádoucí a dále aktuální metodou. Navrhuji některé možné způsoby výuky daného předmětu. Tvůrčí psaní představuji jako způsob učení cizího jazyka. Tento koncept je odlišný od tvůrčího psaní pro rodilé mluvčí, jehož cílem je především pěstování osobitého stylu. Tvůrčím psaním zde také nemyslím tzv. gramatické psaní. V článku dále ukazuji, na jaké metody a postupy může budoucí didaktika předmětu navázat.
  • V článku je představena metoda tvůrčího psaní , která vede k rozvoji dovednosti psaní v průběhu osvojování českého jazyka jako cizího, a jeho další pozitivní dopady. Písemný projev je komplexní činnost, zásadní pro elicitaci komunikační kompetence. V ní se spojují vybavování , ověřování a rozšiřování slovní zásoby, s ohledem na stratifikaci českého jazyka a funkční styly, znalost a zvládnutí pravidel české gramatiky. Didaktika předmětu však není vyvinuta. Tento článek proto chce ukázat, že tvůrčí psaní je pro výuku cizinců žádoucí a dále aktuální metodou. Navrhuji některé možné způsoby výuky daného předmětu. Tvůrčí psaní představuji jako způsob učení cizího jazyka. Tento koncept je odlišný od tvůrčího psaní pro rodilé mluvčí, jehož cílem je především pěstování osobitého stylu. Tvůrčím psaním zde také nemyslím tzv. gramatické psaní. V článku dále ukazuji, na jaké metody a postupy může budoucí didaktika předmětu navázat. (cs)
  • There is introduced the method of creative writing in the article, that leads to writing skills development during the acquirement of the Czech language as the foreign on, and its further positive impacts. The written expression is a complex activity, fundamental for communication competency's elicitation. There are connected consolidation, verification and word-stock extension within it, whitch regard to the Czech language stratification and functional styles, the knowledge of the signs of the particular composition formations (i.e. formal characteristics and conventional use of the language phrases) and the mastering of the Czech language grammatical rules. But the didactic of the subjects is not developed. The article therefore wants to show, that creative writing is required for foreigners and the current method. I suggest some possible ways of teaching the subject. I introduce creative writing as a way of learning a foreign language. This concept is different from creative writing to native speakers, whose aim is to concentrate primarily on personal style. Creative writing is not meant the grammatical writing. I further show which methods and procedures may the didactics of this subject build on. (en)
Title
  • Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka
  • Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka (cs)
  • Creative writing in tuition of Czech as a foreign language (en)
skos:prefLabel
  • Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka
  • Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka (cs)
  • Creative writing in tuition of Czech as a foreign language (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11210/11:10130291!RIV13-MSM-11210___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 236298
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11210/11:10130291
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • didactics; language; foreign; Czech; tuition; writing; Creative (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [989C6303DEB5]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Pedf UK Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Nové trendy v didaktice českého jazyka
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hajíčková, Zuzana
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Nakladatelství Karolinum
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-603-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11210
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software