About: Netradiční informační zdroje ve vzdělávání: Vliv Personal Learning Environments (PLEs) na informační zdroje a hodnocení přenosu znalostí     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In a learning process there is a shift away from direct %22push%22 teaching and hierarchy, where only teacher transfers his knowledge, to %22pull%22, where interactions take place at the level of cooperation, where each participant has a unique role in almost flat and non-hierarchical structure of relationships, even with the support of so-called %22web 2.0%22 applications and services. As a result there is a turn away from the closed Learning Management Systems, which clearly cause the %22creepy treehouse%22 effect, means lack of confidence in a controlled environment, and efforts to share the Personal Learning Environment of each individual. This distributed approach, however, increases demands on the system of assessment of learning outputs and outcomes, evaluation of knowledge transfer and last but not least there is a need to redefinine the whole concept of %22information resource%22 and assessment of the relevance of such resources. (en)
  • V oblasti vzdělávání dochází k odklonu od frontální výuky typu %22push%22 a hierarchie, kde pouze učitel předává své znalosti, k výuce typu %22pull%22, kde interakce probíhají na úrovni kooperace, kde každý účastník má svou jedinečnou roli v takřka ploché a nehierarchické struktuře vztahů, a to i díky aplikacím a službám tzv. %22webu 2.0%22, tj. virtuálních prostředí pro více uživatel - Multi-User Virtual Environments. Výsledkem je nutnost změny přístupu k uzavřeným systémům typu Learning Management Systems, kde se prokazatelně projevuje %22creepy treehouse efekt%22, zjednodušeně nedůvěra v kontrolované prostředí. Cílem je sdílení a zkoumání osobních vzdělávacích prostředí každého jedince - Personal Learning Environments - a vnímání prostředí jako celek jako informační zdroj. Tento distribuovaný přístup nicméně klade vyšší nároky na systém hodnocení výstupů a výsledků učení, evaluaci přenosu znalostí a v neposlední řadě dochází k redefinici pojmu %22informační zdroj%22 a hodnocení relevance takového zdroje.
  • V oblasti vzdělávání dochází k odklonu od frontální výuky typu %22push%22 a hierarchie, kde pouze učitel předává své znalosti, k výuce typu %22pull%22, kde interakce probíhají na úrovni kooperace, kde každý účastník má svou jedinečnou roli v takřka ploché a nehierarchické struktuře vztahů, a to i díky aplikacím a službám tzv. %22webu 2.0%22, tj. virtuálních prostředí pro více uživatel - Multi-User Virtual Environments. Výsledkem je nutnost změny přístupu k uzavřeným systémům typu Learning Management Systems, kde se prokazatelně projevuje %22creepy treehouse efekt%22, zjednodušeně nedůvěra v kontrolované prostředí. Cílem je sdílení a zkoumání osobních vzdělávacích prostředí každého jedince - Personal Learning Environments - a vnímání prostředí jako celek jako informační zdroj. Tento distribuovaný přístup nicméně klade vyšší nároky na systém hodnocení výstupů a výsledků učení, evaluaci přenosu znalostí a v neposlední řadě dochází k redefinici pojmu %22informační zdroj%22 a hodnocení relevance takového zdroje. (cs)
Title
  • Netradiční informační zdroje ve vzdělávání: Vliv Personal Learning Environments (PLEs) na informační zdroje a hodnocení přenosu znalostí
  • Non-traditional Information Resources in Education: The Impact of Personal Learning Environments (PLEs) to Information Resources and Evaluation of Knowledge Transfer (en)
  • Netradiční informační zdroje ve vzdělávání: Vliv Personal Learning Environments (PLEs) na informační zdroje a hodnocení přenosu znalostí (cs)
skos:prefLabel
  • Netradiční informační zdroje ve vzdělávání: Vliv Personal Learning Environments (PLEs) na informační zdroje a hodnocení přenosu znalostí
  • Non-traditional Information Resources in Education: The Impact of Personal Learning Environments (PLEs) to Information Resources and Evaluation of Knowledge Transfer (en)
  • Netradiční informační zdroje ve vzdělávání: Vliv Personal Learning Environments (PLEs) na informační zdroje a hodnocení přenosu znalostí (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11210/10:10069972!RIV11-MSM-11210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 274468
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11210/10:10069972
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • knowledge transfer; Personal Learning Environments; education; information sources (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [71FA0E47B365]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • INFORUM 2010: 16. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Štogr, Jakub
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
issn
  • 1801-2213
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Albertina icome
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11210
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software