Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The review study deals with global attempts at defining a teacher's role in new forms of teaching and learning, which take place, partially and/or completely, in virtual space. In the first part, specific aspects of e-learning and other forms of distant learning are discussed. The second part points out the distinctions between generation of current teachers and generation of students, who just enter schools. It is well known, that current students are usually more familiar with use of electronic devices such as laptops, cell phones, and tablets. In the third part, basic terms are defined in detail: a social role, social functions and competencies of teachers, and relationships among those terms. In the fourth part, both theoretical and empirical ways of qualification of a teacher's role are discussed. The essence of empirical research is both explained and evidenced by analysis of 6 studies aimed at teacher's role in e-learning, which were mainly carried out at universities. (en)
- Přehledová studie shrnuje celosvětové snahy o definování rolí učitele v případech, kdy učitelovo vyučování a žákovo učení - alespoň z části - probíhá ve virtuálním prostředí. V první části jsou uvedena specifika pedagogických situací v rámci distančního učení, e-learningu, on-line učení. Druhá část upozorňuje na rozdíl mezi generací současných učitelů a generací žáků, kteří vstupují do škol. Žáci mají obvykle větší znalosti, pokud jde o hardware i software, jsou lepší v obsluze i využívání digitálních zařízení. Ve třetí části studie jsou podrobně rozebrány základní pojmy: sociální role, sociální funkce a kompetence učitelů i vztahy mezi těmito třemi pojmy. Čtvrtá část přibližuje dva způsoby klasifikování rolí učitele při e-learningu: teoretický a empirický. Je vyložena podstata empirického výzkum a doložena analýzou 6 konkrétních výzkumů učitelských rolí v e-learningu, které proběhly převážně na vysokých školách.
- Přehledová studie shrnuje celosvětové snahy o definování rolí učitele v případech, kdy učitelovo vyučování a žákovo učení - alespoň z části - probíhá ve virtuálním prostředí. V první části jsou uvedena specifika pedagogických situací v rámci distančního učení, e-learningu, on-line učení. Druhá část upozorňuje na rozdíl mezi generací současných učitelů a generací žáků, kteří vstupují do škol. Žáci mají obvykle větší znalosti, pokud jde o hardware i software, jsou lepší v obsluze i využívání digitálních zařízení. Ve třetí části studie jsou podrobně rozebrány základní pojmy: sociální role, sociální funkce a kompetence učitelů i vztahy mezi těmito třemi pojmy. Čtvrtá část přibližuje dva způsoby klasifikování rolí učitele při e-learningu: teoretický a empirický. Je vyložena podstata empirického výzkum a doložena analýzou 6 konkrétních výzkumů učitelských rolí v e-learningu, které proběhly převážně na vysokých školách. (cs)
|
Title
| - Jaká je role učitele v e-learningu?
- Jaká je role učitele v e-learningu? (cs)
- What is the teacher's role in e-learning? (en)
|
skos:prefLabel
| - Jaká je role učitele v e-learningu?
- Jaká je role učitele v e-learningu? (cs)
- What is the teacher's role in e-learning? (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11150/14:10288204!RIV15-MSM-11150___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11150/14:10288204
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - research; online study; e-learning; distant learning; classification of roles; social role; teacher (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Information and Communication Technology in Education
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - University of Ostrava Pedagogical Faculty
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |