About: Jaká je role učitele v e-learningu?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The review study deals with global attempts at defining a teacher's role in new forms of teaching and learning, which take place, partially and/or completely, in virtual space. In the first part, specific aspects of e-learning and other forms of distant learning are discussed. The second part points out the distinctions between generation of current teachers and generation of students, who just enter schools. It is well known, that current students are usually more familiar with use of electronic devices such as laptops, cell phones, and tablets. In the third part, basic terms are defined in detail: a social role, social functions and competencies of teachers, and relationships among those terms. In the fourth part, both theoretical and empirical ways of qualification of a teacher's role are discussed. The essence of empirical research is both explained and evidenced by analysis of 6 studies aimed at teacher's role in e-learning, which were mainly carried out at universities. (en)
  • Přehledová studie shrnuje celosvětové snahy o definování rolí učitele v případech, kdy učitelovo vyučování a žákovo učení - alespoň z části - probíhá ve virtuálním prostředí. V první části jsou uvedena specifika pedagogických situací v rámci distančního učení, e-learningu, on-line učení. Druhá část upozorňuje na rozdíl mezi generací současných učitelů a generací žáků, kteří vstupují do škol. Žáci mají obvykle větší znalosti, pokud jde o hardware i software, jsou lepší v obsluze i využívání digitálních zařízení. Ve třetí části studie jsou podrobně rozebrány základní pojmy: sociální role, sociální funkce a kompetence učitelů i vztahy mezi těmito třemi pojmy. Čtvrtá část přibližuje dva způsoby klasifikování rolí učitele při e-learningu: teoretický a empirický. Je vyložena podstata empirického výzkum a doložena analýzou 6 konkrétních výzkumů učitelských rolí v e-learningu, které proběhly převážně na vysokých školách.
  • Přehledová studie shrnuje celosvětové snahy o definování rolí učitele v případech, kdy učitelovo vyučování a žákovo učení - alespoň z části - probíhá ve virtuálním prostředí. V první části jsou uvedena specifika pedagogických situací v rámci distančního učení, e-learningu, on-line učení. Druhá část upozorňuje na rozdíl mezi generací současných učitelů a generací žáků, kteří vstupují do škol. Žáci mají obvykle větší znalosti, pokud jde o hardware i software, jsou lepší v obsluze i využívání digitálních zařízení. Ve třetí části studie jsou podrobně rozebrány základní pojmy: sociální role, sociální funkce a kompetence učitelů i vztahy mezi těmito třemi pojmy. Čtvrtá část přibližuje dva způsoby klasifikování rolí učitele při e-learningu: teoretický a empirický. Je vyložena podstata empirického výzkum a doložena analýzou 6 konkrétních výzkumů učitelských rolí v e-learningu, které proběhly převážně na vysokých školách. (cs)
Title
  • Jaká je role učitele v e-learningu?
  • Jaká je role učitele v e-learningu? (cs)
  • What is the teacher's role in e-learning? (en)
skos:prefLabel
  • Jaká je role učitele v e-learningu?
  • Jaká je role učitele v e-learningu? (cs)
  • What is the teacher's role in e-learning? (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11150/14:10288204!RIV15-MSM-11150___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 23192
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11150/14:10288204
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • research; online study; e-learning; distant learning; classification of roles; social role; teacher (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [857ED92F211E]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Rožnov pod Radhoštěm
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Information and Communication Technology in Education
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Mareš, Jiří
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • University of Ostrava Pedagogical Faculty
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7464-561-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11150
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software