About: Why is an asset of e-learning being seen differently by students?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The overview study describes the prospective variables playing their part on an asset of e-learning program for students. Commentary is divided in five sections: 1) personality differences of students (temperament, self-conception, locus control), 2) psychological processes in individual learning (establishing an objective, adding knowledge, learning styles, positive and negative emotions), 3) psychological processes in cooperative learning (training community constitution, co-framing the knowledge), 4) specific characteristics of e-learning systems (macro-adaptive and micro-adaptive approach), 5) learning styles differences (achievement, contentment, utility, expectations realizing). (en)
  • Přehledová studie popisuje proměnné, které se pravděpodobně podílejí na rozdílném přínosu e-learningu pro studenty. Výklad je rozdělen do pěti oddílů: 1. osobnostní zvláštnosti studentů (např. temperament, jáství, lokalizace rozhodujícího vlivu), 2. psychologické procesy při individuálním učení (např. stanovování cílů, doplňování dosavadních znalosti, rozdílné styly učení, prožívání pozitivních i negativních emocí), 3. psychologické procesy při kooperativním učení (např. konstituování učební komunity, společné konstruování znalostí) 4. zvláštnosti e-learningových systémů, s nimiž studenti pracují (např. makroadaptivní přístup, mikroadaptivní přístup) 5. zvláštnosti výstupů učení, které se u studentů sledují (např. výkon, spokojenost, užitečnost, naplnění očekávání).
  • Přehledová studie popisuje proměnné, které se pravděpodobně podílejí na rozdílném přínosu e-learningu pro studenty. Výklad je rozdělen do pěti oddílů: 1. osobnostní zvláštnosti studentů (např. temperament, jáství, lokalizace rozhodujícího vlivu), 2. psychologické procesy při individuálním učení (např. stanovování cílů, doplňování dosavadních znalosti, rozdílné styly učení, prožívání pozitivních i negativních emocí), 3. psychologické procesy při kooperativním učení (např. konstituování učební komunity, společné konstruování znalostí) 4. zvláštnosti e-learningových systémů, s nimiž studenti pracují (např. makroadaptivní přístup, mikroadaptivní přístup) 5. zvláštnosti výstupů učení, které se u studentů sledují (např. výkon, spokojenost, užitečnost, naplnění očekávání). (cs)
Title
  • Why is an asset of e-learning being seen differently by students? (en)
  • Proč je přínos e-learningu u jednotlivých studentů odlišný?
  • Proč je přínos e-learningu u jednotlivých studentů odlišný? (cs)
skos:prefLabel
  • Why is an asset of e-learning being seen differently by students? (en)
  • Proč je přínos e-learningu u jednotlivých studentů odlišný?
  • Proč je přínos e-learningu u jednotlivých studentů odlišný? (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11150/13:10193230!RIV14-MSM-11150___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 99876
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11150/13:10193230
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • individual differences; students; e-learning (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [BC8BB1187C1E]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Rožnov pod Radhoštěm
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Information and Communication Technology in Education
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Mareš, Jiří
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Ostravská univerzita v Ostravě
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7464-324-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11150
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software