About: Osobní reflexe událostí při zavádění strukturovaného studia učitelství     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The study concerns the changes brought by the application of the Bologna Process to undergraduate training of Czech teachers in the years 1999 to 2013. It combines a documentary view with the personal account of someone directly involved: a member of the Accreditation Committee. It offers testimony on the development of the views of the leadership of the Ministry of Education, the ministerial advisors, members of the Accreditation Committee, the representatives of the universities, teachers at the faculties training teachers, sociologists and the teaching community. The account is divided into five stages: 1. Development in the Czech Republic following the signing of theBologna, Declaration; 2. The new university law and its initial application in practice; 3. Discussions on the benefits of structuring teacher training studies and its forms; 4. An attempt at investigation of some aspects of structured teacher education; 5. The structuring of teacher training studies is no longer an obligation and alternatives are being sought. (en)
  • Studie se věnuje změnám, které přineslo aplikování Boloňského procesu do pregraduální přípravy českých učitelů v letech 1999MINUS SIGN 2013. Kombinuje dokumentární pohled s osobní výpovědí přímého aktéra - člena Akreditační komise. Podává svědectví o vývoji názorů vedení Ministerstva školství, poradců ministerstva, členů Akreditační komise, reprezentace vysokých škol, učitelů fakult připravujících učitele, sociologů i učitelské veřejnosti. Výklad je členěn do pěti etap: 1. dění v České republice po podepsání Boloňské deklarace, 2. nový vysokoškolský zákon a jeho první aplikování v praxi, 3. diskuse o vhodnosti strukturování učitelského studia a o jeho podobách, 4. snaha zkoumat některé aspekty strukturovaného studia učitelství, 5. strukturování učitelského studia už není povinností a hledají se alternativy.
  • Studie se věnuje změnám, které přineslo aplikování Boloňského procesu do pregraduální přípravy českých učitelů v letech 1999MINUS SIGN 2013. Kombinuje dokumentární pohled s osobní výpovědí přímého aktéra - člena Akreditační komise. Podává svědectví o vývoji názorů vedení Ministerstva školství, poradců ministerstva, členů Akreditační komise, reprezentace vysokých škol, učitelů fakult připravujících učitele, sociologů i učitelské veřejnosti. Výklad je členěn do pěti etap: 1. dění v České republice po podepsání Boloňské deklarace, 2. nový vysokoškolský zákon a jeho první aplikování v praxi, 3. diskuse o vhodnosti strukturování učitelského studia a o jeho podobách, 4. snaha zkoumat některé aspekty strukturovaného studia učitelství, 5. strukturování učitelského studia už není povinností a hledají se alternativy. (cs)
Title
  • Osobní reflexe událostí při zavádění strukturovaného studia učitelství
  • Osobní reflexe událostí při zavádění strukturovaného studia učitelství (cs)
  • Personal Reflections on Events during the Introduction of Structured Teacher Training Studies (en)
skos:prefLabel
  • Osobní reflexe událostí při zavádění strukturovaného studia učitelství
  • Osobní reflexe událostí při zavádění strukturovaného studia učitelství (cs)
  • Personal Reflections on Events during the Introduction of Structured Teacher Training Studies (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11150/13:10189515!RIV14-MSM-11150___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 94728
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11150/13:10189515
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Bologna Process; undergraduate studies; teaching (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [754560023702]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 63
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Mareš, Jiří
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11150
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software