Description
| - Na UK proběhl v r. 2004 průzkum názorů u 584 absolventů Ph.D., kteří ukončili studium v rozmezí 1.11.2000 – 31.10.2002*). Doručeno bylo 521 dotazníků, návratnost činila 52 %. Statisticky významné rozdíly mezi třemi skupinami oborů (přírodovědnými, humanitními a lékařskými) byly zjištěny u 16 proměnných: přijetí doktoranda do kolektivu na školícím pracovišti, organizování seminářů pro doktorandy, možnost spolupráce s dalšími doktorandy, možnost zapojit se do kvalitního výzkumu, vlastní pracovní místo, dostupnost počítače, dostupnost informačních zdrojů, využití přístrojového vybavení pracoviště, zajištění pomocných prací, vedení k týmové práci, dovednost analyzovat výzkumné problémy, plánování práce, možnost scházet se se školitelem, rady od školitele. Nejpříznivěji se jeví doktorské studium v přírodovědných oborech, do jisté míry i v lékařských oborech. Průzkum signalizuje jisté problémy v humanitních oborech.
- Na UK proběhl v r. 2004 průzkum názorů u 584 absolventů Ph.D., kteří ukončili studium v rozmezí 1.11.2000 – 31.10.2002*). Doručeno bylo 521 dotazníků, návratnost činila 52 %. Statisticky významné rozdíly mezi třemi skupinami oborů (přírodovědnými, humanitními a lékařskými) byly zjištěny u 16 proměnných: přijetí doktoranda do kolektivu na školícím pracovišti, organizování seminářů pro doktorandy, možnost spolupráce s dalšími doktorandy, možnost zapojit se do kvalitního výzkumu, vlastní pracovní místo, dostupnost počítače, dostupnost informačních zdrojů, využití přístrojového vybavení pracoviště, zajištění pomocných prací, vedení k týmové práci, dovednost analyzovat výzkumné problémy, plánování práce, možnost scházet se se školitelem, rady od školitele. Nejpříznivěji se jeví doktorské studium v přírodovědných oborech, do jisté míry i v lékařských oborech. Průzkum signalizuje jisté problémy v humanitních oborech. (cs)
- In the year 2004, a survey of opinions of 584 PhD. graduates from Charles University whose studies ended in the period 1.11.2000 – 31.10.2002 was done. 521 questionnaires were sent, 52 % returned. Statistically significant differences between three fields of studies (natural sciences, humanities and medicine) were found in 16 variables: acceptance of the doctorand by the team in the schooling workplace, organization of seminars for the students, possibility of cooperation with other doctorands, possibility to join and participate in high-quality research, their own workplace, PC availability, information source availability, use of instruments and devices in the workplace, securing of auxiliary work, team work, ability to analyze research problems, planning of the work, possibility to contact the supervisor, and counseling of the supervisor. The best condition seems to be in natural sciences, in some extent in medicine, while certain problems were apparent in humanitarian fields of study. (en)
|