About: Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult v ČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Pedagogičtí pracovníci biofyzikálních ústavů lékařských fakult v ČR organizují již ve druhém školním roce prezenční anketu/testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků. Cílem testu je zmapovat souhrnné i specifické znalosti studentů v rámci 8 tématických oblastí (Optika, Elektřina, Teplo, Akustika, Radioaktivita, Magnetismus, Tlak a Fyzikální veličiny). Testování proběhlo ve školním roce 2012/13 na 1. a 3. LF UK v Praze, na LF UK v Plzni a na MU v Brně, v metodicky vylepšené verzi i v r. 2013/14 (připojila se LF OU v Ostravě a 2.LF UK v Praze). Test sestává z 30 resp. (letos) z 32 otázek s možností zatržení právě jediné správné ze čtyř promptovaných odpovědí. Součástí testu jsou rovněž základní geodemografické charakteristiky studentů použité jako třídící pro následnou ANOVA analýzu diferenciace zjištěných znalostí. Kromě standardních třídění jsme provedli rovněž analýzu baterie všech otázek/položek testu prostřednictvím Cronbachova alfa (CA) a několika IRT (Item Response Theory) modelů. Nejlepších souhrnných výsledků v r. 2012/13 bylo dosaženo na MU Brno (v průměru 19,0 správných odpovědí), následovala 3. LF UK (18,0), 1. LF UK (17,2) a LF UK Plzeň (16,8). Všeobecně lepších výsledků dosahovali absolventi víceletých resp. čtyřletých gymnázií (18,3 resp. 17,6) oproti absolventům ostatních SŠ (15,2), vyšší znalostí základů fyziky měli muži (19,4) než ženy (17,1). Hlavní závěry byly potvrzeny i ve školním roce 2013/14, kde jsme použili již %22vylepšenou%22 verzi testu zohledňující výsledky analýzy reliability baterie 30 otázek a IRT modelů provedených oddělením BioStat při ÚBI 1. LF UK v předchozím roce. Budoucnost testování středoškolských znalostí studentů lze vidět např. v efektivnějším využití internetovských (jmenovitě i dvou již provedených Moodle) aplikací anebo v redukci počtu testovaných osob na základě kvalifikovaně připravených výběrových šetření.
  • Pedagogičtí pracovníci biofyzikálních ústavů lékařských fakult v ČR organizují již ve druhém školním roce prezenční anketu/testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků. Cílem testu je zmapovat souhrnné i specifické znalosti studentů v rámci 8 tématických oblastí (Optika, Elektřina, Teplo, Akustika, Radioaktivita, Magnetismus, Tlak a Fyzikální veličiny). Testování proběhlo ve školním roce 2012/13 na 1. a 3. LF UK v Praze, na LF UK v Plzni a na MU v Brně, v metodicky vylepšené verzi i v r. 2013/14 (připojila se LF OU v Ostravě a 2.LF UK v Praze). Test sestává z 30 resp. (letos) z 32 otázek s možností zatržení právě jediné správné ze čtyř promptovaných odpovědí. Součástí testu jsou rovněž základní geodemografické charakteristiky studentů použité jako třídící pro následnou ANOVA analýzu diferenciace zjištěných znalostí. Kromě standardních třídění jsme provedli rovněž analýzu baterie všech otázek/položek testu prostřednictvím Cronbachova alfa (CA) a několika IRT (Item Response Theory) modelů. Nejlepších souhrnných výsledků v r. 2012/13 bylo dosaženo na MU Brno (v průměru 19,0 správných odpovědí), následovala 3. LF UK (18,0), 1. LF UK (17,2) a LF UK Plzeň (16,8). Všeobecně lepších výsledků dosahovali absolventi víceletých resp. čtyřletých gymnázií (18,3 resp. 17,6) oproti absolventům ostatních SŠ (15,2), vyšší znalostí základů fyziky měli muži (19,4) než ženy (17,1). Hlavní závěry byly potvrzeny i ve školním roce 2013/14, kde jsme použili již %22vylepšenou%22 verzi testu zohledňující výsledky analýzy reliability baterie 30 otázek a IRT modelů provedených oddělením BioStat při ÚBI 1. LF UK v předchozím roce. Budoucnost testování středoškolských znalostí studentů lze vidět např. v efektivnějším využití internetovských (jmenovitě i dvou již provedených Moodle) aplikací anebo v redukci počtu testovaných osob na základě kvalifikovaně připravených výběrových šetření. (cs)
  • Teaching staff of Biophysics in medical schools in the Czech Republic has organized in the second academic year the full-time surveys of secondary school knowledge in first year students. The challenge is to map out a comprehensive and specific knowledge of students within eight thematic areas (optics , electricity, heat , acoustics, radioactivity , magnetism , pressure and physical quantities) . Testing took place in the school year 2012/13 at the first and third Faculty of Medicine, Charles University in Prague, at Plzen and at Masaryk University in Brno; methodically improved version of questionnaire was used in 2013 /14 also at the Medical Faculty of Ostrava and at 2nd Medical School, Charles University in Prague. The test consists of 30 (this year) or 32, respectively, single response questions with all answers prompted. Part of the test are also basic geo demografic characteristics of the students used as screening for subsequent differentiation ANOVA analysis of found knowledge. In addition to the standard classification, we performed an analysis of set of questions / test items/ through Cronbach's alpha (CA) and several IRT (Item Response Theory) models. The best summary of the results in the year 2012/13 was achieved at MU Brno (average 19.0 correct answers) , followed by a third LF UK (18.0), 1 LF UK (17.2) and LF UK Plzeň (16.8). Generally better results were achieved by eight-year or four-year grammar schools (18.3 or 17.6) compared to graduates of other schools (15.2), higher knowledge of basic physics had men (19.4) than women (17.1) . The main conclusions were confirmed in the academic year 2013/14, where we have used the %22improved%22 version of the test, taking into account the results of the analysis of reliability battery of 30 questions and IRT models made by BioStat department at UBI first LF UK in the previous year. (en)
Title
  • Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult v ČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků
  • Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult v ČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků (cs)
  • The testing of knowledge from physics in 1st year for medical studium in the Czech Republic - practical use of methodology analysis of results (en)
skos:prefLabel
  • Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult v ČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků
  • Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult v ČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků (cs)
  • The testing of knowledge from physics in 1st year for medical studium in the Czech Republic - practical use of methodology analysis of results (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11140/14:10289050!RIV15-MSM-11140___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I, V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 50152
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11140/14:10289050
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Item response theory (IRT) models; the optimal choice questions; Cronbach's alpha; ANOVA, test reliability of items; testing the knowledge of physics (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C64F011F550E]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Roztoky u Prahy
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • MEDSOFT 2014
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Mornstein, Vojtěch
  • Komarc, Martin
  • Běláček, Jaromír
  • Kvašňák, Eugen
  • Kymplová, Jaroslava
  • Kubeš, Zdeněk
  • Sochorová, H.
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
issn
  • 1803-8115
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Creative Connections s.r.o.
https://schema.org/isbn
  • 978-80-86742-38-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11140
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 32 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software