Description
| - Surrealismus zůstal jako výrazná kapitola v umění a fotografii 30. a 40. let silným inspiračním podnětem i pro následující generace umělců. I když v jejich dílech ztratila surrealistická ikonografie svou ortodoxní tvář, klíčový moment, jímž je zpochybnění našeho chápání reality stejně jako tradiční surrealistické metody, které k němu slouží, zůstaly. Představeny byly známé práce E. Medkové, A. Hackenschmieda, F. Povolného, O. Lenharta, E. Wiškovského, V. Reichmanna nebo Hugo Táborského, ale také novodobá díla Š. Grygara, M. Machotky, V. Jiráska, V. Birguse, M. Švolíka či dokumentaristicky orientované fotografie J. Štreita, V. Koláře a E. Sobka.
- Surrealismus zůstal jako výrazná kapitola v umění a fotografii 30. a 40. let silným inspiračním podnětem i pro následující generace umělců. I když v jejich dílech ztratila surrealistická ikonografie svou ortodoxní tvář, klíčový moment, jímž je zpochybnění našeho chápání reality stejně jako tradiční surrealistické metody, které k němu slouží, zůstaly. Představeny byly známé práce E. Medkové, A. Hackenschmieda, F. Povolného, O. Lenharta, E. Wiškovského, V. Reichmanna nebo Hugo Táborského, ale také novodobá díla Š. Grygara, M. Machotky, V. Jiráska, V. Birguse, M. Švolíka či dokumentaristicky orientované fotografie J. Štreita, V. Koláře a E. Sobka. (cs)
- Surrealism, as an important chapter in art and photography of the 1930s and 40s, remained a strong source of inspiration also for the following generations of artists. Although surrealist iconography lost its orthodox face in their works, the key moment. i.e. putting in doubt the general understanding of reality and traditional surrealist methods used to achive it, have remained. The exhibition introduced famous works by Medkova, Hackenschmied, Povolny, Lenhart, Wiskovski, Reichmann and Hugo Taborsky, as well as modern works by Grygar, Machotka, Jirasek, Birgus, Svolik and photographs with documentary character by Streit, Kolar and Sobek. (en)
|