Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Technology is primarily developed for semi-automized identification of aerial obstacles in the vicinity of the IFR type airports, as well as for determination of obstacle attributes as specified in Eurocontrol and ICAO documents. Alternatively it serves for finding, delimitation a classification of those areas and lines, on which the obstacles exist with certain level of probability. Only a set of analytical source materials is created whereas an identification and a complete determination of obstacles and their attributes will be carried out later in the field. Technology is based on the computational analyses of mutual vertical relations between 3D digital terrain elevation and digital surface models and model of surface intended to protect aircraft in flight. The calculated model penetrations are subsequently portrayed and edited as well as interpreted and classified with use of raster and vector geographical sources available as WMS from official geoportal of the Czech Office of Geodesy and Cadastre afterwards. The results of the technological processes are twofold: complete digital data sets on obstacles gained in office and analytical source materials for streamlining the data collection in the field. (en)
- Technologie je primárně vyvinuta k automatizovanému identifikování leteckých překážek v okolí letišť typu IFR a k určení některých jejich atributů specifikovaných dokumenty Eurocontrol a ICAO. Alternativně slouží k vyhledání, vymezení a kategorizaci areálů a linií v okolí letišť, v nichž se letecké překážky pravděpodobně nachází, je vytvořen pracovní podklad a vlastní identifikaci a určení parametrů překážek dojde až v terénu.Technologie je založena na výpočetních analýzách vzájemných výškových poměrů mezi 3D výškovými modely reliéfu, povrchu a bezpečnostních hladin. Automatizovaně vypočtené průniky těchto modelů jsou následně vyjádřeny graficky a editovány a poté s podporou rastrových a vektorových geografických podkladů zpřístupněných WMS z geoportálu ČÚZK interpretovány a klasifikovány. Výsledkem technologických procesům jsou jednak údaje o leteckých překážkách zjištěné přímo v kancelářských podmínkách nebo digitální grafické podklady pro identifikování překážek a sběr jejich atributů v poli s využitím přenosných výpočetních prostředků.
- Technologie je primárně vyvinuta k automatizovanému identifikování leteckých překážek v okolí letišť typu IFR a k určení některých jejich atributů specifikovaných dokumenty Eurocontrol a ICAO. Alternativně slouží k vyhledání, vymezení a kategorizaci areálů a linií v okolí letišť, v nichž se letecké překážky pravděpodobně nachází, je vytvořen pracovní podklad a vlastní identifikaci a určení parametrů překážek dojde až v terénu.Technologie je založena na výpočetních analýzách vzájemných výškových poměrů mezi 3D výškovými modely reliéfu, povrchu a bezpečnostních hladin. Automatizovaně vypočtené průniky těchto modelů jsou následně vyjádřeny graficky a editovány a poté s podporou rastrových a vektorových geografických podkladů zpřístupněných WMS z geoportálu ČÚZK interpretovány a klasifikovány. Výsledkem technologických procesům jsou jednak údaje o leteckých překážkách zjištěné přímo v kancelářských podmínkách nebo digitální grafické podklady pro identifikování překážek a sběr jejich atributů v poli s využitím přenosných výpočetních prostředků. (cs)
|
Title
| - Technology of the aerial obstacles data gathering based on digital elevation models (en)
- Technologie získávání údajů o leteckých překážkách z digitálního modelu terénu
- Technologie získávání údajů o leteckých překážkách z digitálního modelu terénu (cs)
|
skos:prefLabel
| - Technology of the aerial obstacles data gathering based on digital elevation models (en)
- Technologie získávání údajů o leteckých překážkách z digitálního modelu terénu
- Technologie získávání údajů o leteckých překážkách z digitálního modelu terénu (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00025615:_____/13:#0001961!RIV14-TA0-00025615
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...onomickeParametry
| - Vývojem této technologie a jejím využíváním v praxi dojde v procesech sběru údajů o leteckých překážkách k jejich potřebné objektivizaci, racionalizaci a k podstatným finančním úsporám nákladů. Finančně nejnáročnější práce v terénu budou zredukovány na doplnění zbývajících atributů, které nebylo možné zjistit v kancelářských podmínkách z jiných referenčních zdrojů dat nebo z dostupných geograf. podkladů. Přesnou výši celkových úspor nelze vyčíslit, sběr údajů je úkol provozovatelů civilních letišť typu IFR a seznam těchto letišť se mění. Je však odhadována až na 25% výše nákladů na stávající postupy a metody. K efektům nefinanční povahy patří objektivnost nové technologie sběru vyplývající z automatizace a komplex. zpracování přesných a podrobných výškových modelů, včetně aktuálních modelů povrchu pořízených leteckým laser. skenováním. Technologie vylučuje opomenutí registrace překážky penetrující exaktně určenou bezpeč. hladinu a je zásadním příspěvkem ke zvýšení bezpečnosti letec. provozu nad ČR.
|
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00025615:_____/13:#0001961
|
http://linked.open...terniIdentifikace
| |
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open...vai/riv/kategorie
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Obstacles; Air obstacles; database of air obstacles; airport (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open.../licencniPoplatek
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...echnickeParametry
| - Jádrem technologie je programový systém „ Aplikace Letecké překážky“ – vyvinutý jako nadstavba nad MicroStation v. 8i. Aplikace je možné provozovat pod operačními systémy Windows XP, Windows 7 a Windows Vista. Technickými a programovými předpoklady provozování technologie jsou: server s databází Oracle 11, prac. stanice (procesor 1GHz, RAM 512 MB, 1,5GB paměti pro Oracle 11 a 1 GB pro vlastní databázi, grafický systém MicroStation V8i, SS3, software pro určení leteckých překážek „Aplikace Letecké překážky“, v. 2.0 - Prohlížeč Microsoft IE 8 a vyšší a připojení na internet.Vstupními daty jsou výškové modely DMR4G, DMP1G resortu ČÚZK ve formátech a struktuře běžně poskytovaných veřejnosti. Smlouva o využití výsledků č. 8/2013 uzavřena s firmou Geoline, s.r.o. 17.12. 2013. Odpověd.os.: Ing. Jaroslav Zemek, Ústecká 98, Zdiby 250 66, tel: 226 802 317
|
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Kopecká, Ivana
- Vilím, David
- Kočenda, Antonín
- Zemek, Jaroslav
- Karavdič, Jusuf
|
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
| |
http://linked.open...itiJinymSubjektem
| |