Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Introduction: Aggressive behaviour of pupils in schools interferes with the process of education and represents a significant burden on the teacher. To study the extent of aggressive behaviour is on increase in the CR and in Europe as well. Objective: The aim of this study is to quantify the prevalence of various forms of aggressive behaviour in terms of perception of elementary school teachers. Methods: 1003 teachers from 115 randomly selected schools completed the Web-based online questionnaire focused on the aggressive behaviour of students and its context. Results: Educators are often met with verbal and physical aggression among students (83% and 37% weekly or more often), and vandalism against school property and equipment (25%). Gross verbal attacks against teachers in the last year reported 86% of respondents. Physical assault against someone of the staff was reported by 16% of teachers. Opinions on the aggressiveness of pupils in school and on methods for reducing aggression differed depending on the degree of aggressiveness, to which was the teacher exposed. Conclusion: When creating the conditions for safety in the school, the particular situation of the school should be taken into account as well as the teachers’ experience in dealing with aggression of school children. (en)
- Úvod: Agresivní chování žáků na školách narušuje proces výuky a představuje významnou žátěž pro pedagoga. V ČR i Evropě roste zájem o studium rozsahu agrese ve školách. Cíl: Cílem práce je kvantifikovat výskyt různých forem agresivního chování na základních školách z hlediska percepce učitelů. Metody: 1003 učitelů ze 115 náhodně vybraných škol vyplnilo prostřednictvím webového rozhraní on-line dotazník zaměřený na agresivní chování žáků a jeho kontext. Výsledky: Pedagogové se nejčastěji setkávali se slovní a fyzickou agresí mezi žáky (83 %, resp. 37 % týdně nebo častěji) a vandalismem vůči majetku a vybavení školy (25 %). Hrubé slovní výpady vůči učitelům v posledním roce uvedlo 86 % dotázaných. Fyzické napadení někoho z učitelského sboru žákem uvedlo 16 % dotázaných. Názory na agresivitu žáků ve škole a na způsoby omezování agresivity se lišily v závislosti na míře agresivity, jíž byl učitel vystaven. Závěr: Při vytváření podmínek pro bezpečnost ve škole je třeba brát v úvahu situaci v konkrétní škole a zkušenosti pedagogů se zvládáním projevů agresivního chování žáků.
- Úvod: Agresivní chování žáků na školách narušuje proces výuky a představuje významnou žátěž pro pedagoga. V ČR i Evropě roste zájem o studium rozsahu agrese ve školách. Cíl: Cílem práce je kvantifikovat výskyt různých forem agresivního chování na základních školách z hlediska percepce učitelů. Metody: 1003 učitelů ze 115 náhodně vybraných škol vyplnilo prostřednictvím webového rozhraní on-line dotazník zaměřený na agresivní chování žáků a jeho kontext. Výsledky: Pedagogové se nejčastěji setkávali se slovní a fyzickou agresí mezi žáky (83 %, resp. 37 % týdně nebo častěji) a vandalismem vůči majetku a vybavení školy (25 %). Hrubé slovní výpady vůči učitelům v posledním roce uvedlo 86 % dotázaných. Fyzické napadení někoho z učitelského sboru žákem uvedlo 16 % dotázaných. Názory na agresivitu žáků ve škole a na způsoby omezování agresivity se lišily v závislosti na míře agresivity, jíž byl učitel vystaven. Závěr: Při vytváření podmínek pro bezpečnost ve škole je třeba brát v úvahu situaci v konkrétní škole a zkušenosti pedagogů se zvládáním projevů agresivního chování žáků. (cs)
|
Title
| - Aggressive behaviour in schools from teachers´ perspective (en)
- Agresivní chování ve škole, jak je vnímají pedagogové
- Agresivní chování ve škole, jak je vnímají pedagogové (cs)
|
skos:prefLabel
| - Aggressive behaviour in schools from teachers´ perspective (en)
- Agresivní chování ve škole, jak je vnímají pedagogové
- Agresivní chování ve škole, jak je vnímají pedagogové (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00023752:_____/13:43914544!RIV14-MZ0-00023752
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00023752:_____/13:43914544
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Czech Republic; school children; elementary school; teachers; aggressivity (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Csémy, Ladislav
- Hrachovinová, Tamara
- Starostová, Olga
- Čáp, Petr
|
issn
| |
number of pages
| |