Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Well knowing recognizing of own personal emotions, feelings, thoughts or attitudes at the time when they arise, the ability to follow them and continuously be conscious of them, be ranked among the most important abilities of the therapist and supervisor. Self-reflection in the therapy or supervision is cyclic process in which the therapist or supervisor assessed his/her emotive and cognitive experiences, become to realized his/her behavioral responses and through inner dialogue and generalization reach the insight and the change of the original attitudes and beliefs concerning therapeutic (or supervisory) situation. Self-reflection of the therapist during the therapy has great impact to the therapeutic relation, to the professional growth of the therapist and influences the development of therapeutic skills. Self-reflection of the personal emotions is basic skill for the therapy, from which next skills and competencies can develop. Therapist who is skilled to understand his/her inner motions during the encounters with clients, prove better decisions, separate their own needs from needs of client, understand transference and countertransference and entertain optimal response in every moment of the session. He/she can use his/her feelings and inner experiences to react to best interests of the client. Therapist can practice self-reflection using classical cognitive behavioral techniques or during supervision of his/her therapeutic work. (en)
- Vědomé rozpoznání vlastních emocí, citů, myšlenek či postojů v době jejich vzniku, schopnost je sledovat a průběžně si je uvědomovat patří mezi nejdůležitější schopnosti terapeuta a supervizora. Sebereflexe v terapii či supervizi je cyklický proces, ve kterém terapeut či supervizor posuzuje svoje emocionální a kognitivní zážitky, uvědomuje si svoje behaviorální reakce a pomocí vnitřního dialogu a generalizace dosahuje vhledu a mění původní postoje a přesvědčení, týkající se terapeutické (nebo supervizní) situace. Sebereflexe v terapii je průběžný proces, který má velký význam pro vytváření terapeutického vztahu, samotný profesionální růst terapeuta a pro pokračující vývoj terapeutických dovedností. Uvědomování si vlastních emocí je základní schopností, z níž se pak vyvíjejí další, které jsou důležité pro terapii jako emoční sebeovládání. Terapeuti, kteří dobře rozumějí svým vnitřním hnutím v průběhu setkání s klienty, se dokážou lépe rozhodovat, odlišit své vlastní potřeby od potřeb klienta, porozumět přenosu i svému protipřenosu a zvážit optimální reakci v každém okamžiku sezení. Umějí nakládat se svými city tak, aby odpovídaly situaci a aby jejich reakce sledovala nejlepší zájmy klienta. Sebereflexi může terapeut praktikovat sám za použití klasických technik kognitivně-behaviorální terapie nebo se ji učí v průběhu supervize.
- Vědomé rozpoznání vlastních emocí, citů, myšlenek či postojů v době jejich vzniku, schopnost je sledovat a průběžně si je uvědomovat patří mezi nejdůležitější schopnosti terapeuta a supervizora. Sebereflexe v terapii či supervizi je cyklický proces, ve kterém terapeut či supervizor posuzuje svoje emocionální a kognitivní zážitky, uvědomuje si svoje behaviorální reakce a pomocí vnitřního dialogu a generalizace dosahuje vhledu a mění původní postoje a přesvědčení, týkající se terapeutické (nebo supervizní) situace. Sebereflexe v terapii je průběžný proces, který má velký význam pro vytváření terapeutického vztahu, samotný profesionální růst terapeuta a pro pokračující vývoj terapeutických dovedností. Uvědomování si vlastních emocí je základní schopností, z níž se pak vyvíjejí další, které jsou důležité pro terapii jako emoční sebeovládání. Terapeuti, kteří dobře rozumějí svým vnitřním hnutím v průběhu setkání s klienty, se dokážou lépe rozhodovat, odlišit své vlastní potřeby od potřeb klienta, porozumět přenosu i svému protipřenosu a zvážit optimální reakci v každém okamžiku sezení. Umějí nakládat se svými city tak, aby odpovídaly situaci a aby jejich reakce sledovala nejlepší zájmy klienta. Sebereflexi může terapeut praktikovat sám za použití klasických technik kognitivně-behaviorální terapie nebo se ji učí v průběhu supervize. (cs)
|
Title
| - Sebereflexe v kognitivně-behaviorální terapii a supervizi
- Sebereflexe v kognitivně-behaviorální terapii a supervizi (cs)
- Self-reflexion in cognitive behavioral therapy and supervision (en)
|
skos:prefLabel
| - Sebereflexe v kognitivně-behaviorální terapii a supervizi
- Sebereflexe v kognitivně-behaviorální terapii a supervizi (cs)
- Self-reflexion in cognitive behavioral therapy and supervision (en)
|
skos:notation
| - RIV/00023752:_____/11:00001213!RIV12-MZ0-00023752
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00023752:_____/11:00001213
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - supervision; cognitive behavioral therapy; self-reflection; transference; countertransference (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Česká a slovenská psychiatrie
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Novotný, Miroslav
- Praško, Ján
- Vyskočilová, Jana
- Možný, P.
- Šlepecký, M.
|
issn
| |
number of pages
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |