About: Vztahy spolužáků k dyslektickému vrstevníkovi     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The aim of the present study was finding out the opinion of children and adolescents on the problems, which dyslexia brings to common lives of pupils, and surveying their experience with the conduct of teachers and parents towards dyslexics. The attitude of Czech school children towards dyslexics is not very critical and adverse. They consider them to be quite nice individuals who, compared to the others, do not show any substantial difference. They realise that teachers give preferential treatment to dyslexics, adolescents understand it as necessary differentiation of the approach towards pupils with different dispositions. In a group of peers, the sole reading defect does not represent a big social disadvantage. (en)
  • Cílem této studie bylo zjištění názorů dětí a adolescentů na problémy, které přináší dyslexie do života žáků a zjištění jejich zkušeností s přístupem učitelů a rodičů k dyslektikům. Postoje českých školáků k dyslektikům nejsou nadměrně kritické a odmítavé. Považují je za docela přijatelné jedince, kteří se od ostatních nijak zvlášť neliší. Vědí, že učitelé dyslektiky určitým způsobem zvýhodňují, adolescenti chápou, že je nezbytné rozlišovat přístup učitelů k žákům s ohledem na jejich možnosti a předpoklady. Ve vrstevnické skupině pouhý defekt čtení nepředstavuje velké sociální znevýhodnění.
  • Cílem této studie bylo zjištění názorů dětí a adolescentů na problémy, které přináší dyslexie do života žáků a zjištění jejich zkušeností s přístupem učitelů a rodičů k dyslektikům. Postoje českých školáků k dyslektikům nejsou nadměrně kritické a odmítavé. Považují je za docela přijatelné jedince, kteří se od ostatních nijak zvlášť neliší. Vědí, že učitelé dyslektiky určitým způsobem zvýhodňují, adolescenti chápou, že je nezbytné rozlišovat přístup učitelů k žákům s ohledem na jejich možnosti a předpoklady. Ve vrstevnické skupině pouhý defekt čtení nepředstavuje velké sociální znevýhodnění. (cs)
Title
  • Vztahy spolužáků k dyslektickému vrstevníkovi
  • Relationship of classmates towards their dyslexic peer (en)
  • Vztahy spolužáků k dyslektickému vrstevníkovi (cs)
skos:prefLabel
  • Vztahy spolužáků k dyslektickému vrstevníkovi
  • Relationship of classmates towards their dyslexic peer (en)
  • Vztahy spolužáků k dyslektickému vrstevníkovi (cs)
skos:notation
  • RIV/00023752:_____/06:00000512!RIV07-GA0-00023752
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 311-326
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/04/0689)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 508803
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00023752:_____/06:00000512
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • dyslexia; assessment of dyslexics; classmates of dyslexics; social position of dyslexics; assessment of teachers´ behaviour (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [93FD237FEDB8]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Československá psychologie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 50
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vágnerová, Marie
issn
  • 0009-062X
number of pages
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software