Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The study was focused on testing of the entrance examination as a predictor of academic achievement and success during the first four semesters of medical studies after new curriculum, emphasizing causally integrated approach to teaching medicine, was introduced. The multivariate linear regression analyses and binary logistic regression analyses conducted on the data from 452 1st year students brought support for the assumption of predictive validity of the entrance examination both for academic performance and academic success. (en)
- Ve studii byla ověřována prediktivní validita přijímacího řízení v souvislosti s prospěchem v prvních čtyřech semestrech studia na 3. LF UK po zavedení nového curricula v roce 1996, jehož hlavním rysem je důraz na kauzálně integrovanou výuku medicíny. Soubor tvořilo celkem 452 studentů 1. ročníku, přijatých ke studiu na 3., lékařskou fakultu UK v Praze v letech 1996 - 1999, kteří postoupili do 2. ročníku. Výsledky jak multivariační lineární regresní analýzy, tak binární logistické regresní analýzy, podpořily předpoklad přiměřené prediktivní validity přijímacího řízení v souvislosti s akademickým výkonem i akademickým úspěchem.
|
Title
| - Akademický výkon a úspěch v 1. a 2. ročníku integrovaného studia medicíny na 3. LF UK: prediktivní potenciál přijímacího řízení
- Akademický výkon a úspěch v 1. a 2. ročníku integrovaného studia medicíny na 3. LF UK: prediktivní potenciál přijímacího řízení (cs)
- Academic performance and succes during the first two years of integrated medical studies at the 3rd faculty of medicine: predictive potential of entrance examination (en)
|
skos:prefLabel
| - Akademický výkon a úspěch v 1. a 2. ročníku integrovaného studia medicíny na 3. LF UK: prediktivní potenciál přijímacího řízení
- Akademický výkon a úspěch v 1. a 2. ročníku integrovaného studia medicíny na 3. LF UK: prediktivní potenciál přijímacího řízení (cs)
- Academic performance and succes during the first two years of integrated medical studies at the 3rd faculty of medicine: predictive potential of entrance examination (en)
|
skos:notation
| - RIV/00023752:_____/02:00000249!RIV/2003/MZ0/L28003/N
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00023752:_____/02:00000249
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - medical students; academic achievement; binary logistic regression analysis; multivariate linear regression analysis (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Československá psychologie
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Höschl, Cyril
- Kožený, Jiří
- Tišanská, Lýdie
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |