About: Life in an Asian Palace. Love, Luxury and Idleness     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Výtvarná ztvárnění nejrůznějších aspektů života v paláci (reálném nebo imaginárním) byla mimořádně oblíbená ve většině asijských kultur. Muslimští miniaturisté si palácové scény vybírali jako častý motiv pro svou tvorbu. Jako doprovodný děj hlavního příběhu můžeme na miniaturách sledovat dobové oblečení, způsoby stolování či zábavy. Dvory panovníků, paláce nobility a domy bohatých sloužily také jako hlavní scéna většině hudebníků i básníků. V indickém umění má zobrazování života v paláci hluboké kořeny. Indické malířství představuje dvě stránky života v paláci. Jedna rovina je veřejná, slouží k reprezentaci panovníka a vystavuje na odiv formální portréty a audienční scény. Původní a také rozšířenější však byla v indickém malířství námětová linie, která ukazovala soukromý život v zenáně, části paláce určené ženám, v prostředí stylizovaném vpravdě jako svět lásky, rozkoše a zahálky. Život na císařském dvoře v Kjótu znamenal vrchol japonské kultury středověku, tzv. období Heian (794-1185). Výtvarná zpracování pohledů do palácových interiérů nabízela vizuální informaci o japonské dvorské kultuře v císařském paláci. V čínském umění posledních dvou dynastií Ming (1368-1644) a Čching (1644-1911) byly oblíbené romantické milostné výjevy. Výtvarná zpracování milostných příběhů byla inspirována čínskou literaturou – poezií, divadelními hrami a romány. Oblíbeným malířským žánrem, v němž se rozvíjela milostná symbolika, bylo zobrazování krásných žen. Idealizované krasavice byly stylizovány do postav melancholických vznešených dam smutnících po nenaplněných milostných citech a nepřítomném muži. Krásná osamělá žena byla na obrazech obklopována různými symbolicky pojatými předměty, rostlinami nebo zvířaty, které zdůrazňovaly její osamělost a psychické rozpoložení.
  • Výtvarná ztvárnění nejrůznějších aspektů života v paláci (reálném nebo imaginárním) byla mimořádně oblíbená ve většině asijských kultur. Muslimští miniaturisté si palácové scény vybírali jako častý motiv pro svou tvorbu. Jako doprovodný děj hlavního příběhu můžeme na miniaturách sledovat dobové oblečení, způsoby stolování či zábavy. Dvory panovníků, paláce nobility a domy bohatých sloužily také jako hlavní scéna většině hudebníků i básníků. V indickém umění má zobrazování života v paláci hluboké kořeny. Indické malířství představuje dvě stránky života v paláci. Jedna rovina je veřejná, slouží k reprezentaci panovníka a vystavuje na odiv formální portréty a audienční scény. Původní a také rozšířenější však byla v indickém malířství námětová linie, která ukazovala soukromý život v zenáně, části paláce určené ženám, v prostředí stylizovaném vpravdě jako svět lásky, rozkoše a zahálky. Život na císařském dvoře v Kjótu znamenal vrchol japonské kultury středověku, tzv. období Heian (794-1185). Výtvarná zpracování pohledů do palácových interiérů nabízela vizuální informaci o japonské dvorské kultuře v císařském paláci. V čínském umění posledních dvou dynastií Ming (1368-1644) a Čching (1644-1911) byly oblíbené romantické milostné výjevy. Výtvarná zpracování milostných příběhů byla inspirována čínskou literaturou – poezií, divadelními hrami a romány. Oblíbeným malířským žánrem, v němž se rozvíjela milostná symbolika, bylo zobrazování krásných žen. Idealizované krasavice byly stylizovány do postav melancholických vznešených dam smutnících po nenaplněných milostných citech a nepřítomném muži. Krásná osamělá žena byla na obrazech obklopována různými symbolicky pojatými předměty, rostlinami nebo zvířaty, které zdůrazňovaly její osamělost a psychické rozpoložení. (cs)
  • Art depictions of various aspects of palace life and palace architecture – real or imaginary – were extremely popular in most Asian cultures. Muslim miniaturists chose palace scenes as a frequent motif for their artworks. Contemporary garments and scenes of eating, banqueting or entertainment enriched the main story of a miniature. The courts of rulers, palaces of the aristocracy and houses of the rich served as a key locus for the majority of musicians and poets. Depictions of palace life have deep roots in Indian art. Indian painting presents two aspects of palace life. The public level serves to represent the ruler and displays formal portraits and scenes of audiences. Themes depicting private life in the Zenana, palace premises for women, in a stylized milieu of love, delight and idleness, are original and more widespread in Indian painting. Life at the imperial court in Kyoto was the acme of Japanese culture in the Middle Ages, the so-called Heian era (794–1185). Artistic renditions of palace interiors offered visual information about Japanese court culture in the imperial palace. In Chinese art of the last two dynasties, the Ming (1368–1644) and Qing (1644–1911), romantic scenes were popular. Artistic renditions of beloved amorous stories were inspired by Chinese literature, especially poetry, plays and novels. Depictions of beautiful women with amorous symbolism were a popular painting genre. Ideal beauties were stylized as figures of melancholic, lonely noblewomen longing for love and its absent object. The beautiful woman was surrounded in the painting by various symbolic objects, plants and animals, which highlighted her loneliness and mood. (en)
Title
  • Life in an Asian Palace. Love, Luxury and Idleness (en)
  • Život v asijském paláci. Láska, luxus, zahálka
  • Život v asijském paláci. Láska, luxus, zahálka (cs)
skos:prefLabel
  • Life in an Asian Palace. Love, Luxury and Idleness (en)
  • Život v asijském paláci. Láska, luxus, zahálka
  • Život v asijském paláci. Láska, luxus, zahálka (cs)
skos:notation
  • RIV/00023281:_____/12:#0000490!RIV13-MK0-00023281
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 182414
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00023281:_____/12:#0000490
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Asian art iconography; Asian Palace (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [AC125E5152BC]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Nováková, Hana
  • Polláková, Petra
  • Klimtová, Zdenka
  • Hánová, Markéta
  • Gyaltso, Lenka
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software