Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Jednotlivé druhy umění si pro adekvátní uchopení děl ze starších období vytvořily různé metody - např. hudba tzv. historicky poučenou provozovací praxi (jejímž cílem je přiblížit se dobovému zvuku), literární překladatelství konformní metodu překladu (která zachovává formální prostředky originálu i za cenu toho, že budou na čtenáře působit cize a těžko srozumitelně). V činoherním divadle jsou podobné přístupy zatím neobvyklé. Ve Francii nicméně existuje proud inspirovaný dílem Eugena Greena, usilující o inscenování francouzského barokního a klasicistního repertoáru v intencích dobové inscenační praxe. Článek ilustruje možnosti tohoto přístupu v činohře na třech inscenacích: Molièrův %22Le Bourgeois gentilhomme%22 (2004, rež. Benjamin Lazar) a %22Le Médecin malgré lui%22 (2002, rež. Jean-Denis Monory) a %22Les amours tragiques de Pyrame et Thisbé%22 Théophila de Viau (2009, rež. Benjamin Lazar).
- Jednotlivé druhy umění si pro adekvátní uchopení děl ze starších období vytvořily různé metody - např. hudba tzv. historicky poučenou provozovací praxi (jejímž cílem je přiblížit se dobovému zvuku), literární překladatelství konformní metodu překladu (která zachovává formální prostředky originálu i za cenu toho, že budou na čtenáře působit cize a těžko srozumitelně). V činoherním divadle jsou podobné přístupy zatím neobvyklé. Ve Francii nicméně existuje proud inspirovaný dílem Eugena Greena, usilující o inscenování francouzského barokního a klasicistního repertoáru v intencích dobové inscenační praxe. Článek ilustruje možnosti tohoto přístupu v činohře na třech inscenacích: Molièrův %22Le Bourgeois gentilhomme%22 (2004, rež. Benjamin Lazar) a %22Le Médecin malgré lui%22 (2002, rež. Jean-Denis Monory) a %22Les amours tragiques de Pyrame et Thisbé%22 Théophila de Viau (2009, rež. Benjamin Lazar). (cs)
- Individual art forms have developed different methods for adequate rendering of works dating form earlier periods - e.g. in music the so-called historically informed practice of performance (whose aim is to come as close as possible to the sound of the period), in literary translation a conformal method of translation (which maintains the formal devices of the original, albeit at the cost of seeming odd and unintelligible to the reader). In dramatic theatre approaches of this kind are as yet unusual. However, there exists in France a movement inspired by the work of Eugene Green that endeavours to stage the French Baroque and Classicist repertoire in accordance with the staging practice of the particular period. The paper illustrates the possibilities of such an approach to staging drama on three productions: Moliere´s %22Le Bourgois Gentilhomme%22 (2004, dir. Benjamin Lazar) and %22Le Médecin malgré lui%22 (2002, dir. Jean-Denis Monory) and Théophile de Viau´s %22Les amours tragiques de Pyrame et Thisbé%22 (2009, dir. Benjamin Lazar). (en)
|
Title
| - Between Reconstruction and Shock: A historically informed interpretation of Baroque and Classicist theatre on the contemporary French stage (en)
- Mezi rekonstrukcí a šokem: Historicky poučená interpretace barokního a klasicistního divadla na současné francouzské scéně
- Mezi rekonstrukcí a šokem: Historicky poučená interpretace barokního a klasicistního divadla na současné francouzské scéně (cs)
|
skos:prefLabel
| - Between Reconstruction and Shock: A historically informed interpretation of Baroque and Classicist theatre on the contemporary French stage (en)
- Mezi rekonstrukcí a šokem: Historicky poučená interpretace barokního a klasicistního divadla na současné francouzské scéně
- Mezi rekonstrukcí a šokem: Historicky poučená interpretace barokního a klasicistního divadla na současné francouzské scéně (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00023205:_____/11:#0000159!RIV12-MK0-00023205
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00023205:_____/11:#0000159
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Baroque theatre; Molière; Théophile de Viau; Benjamin Lazar; Jean-Denis Monory; historically informed practice (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Bažil, Martin
- Jacková, Magdaléna
|
issn
| |
number of pages
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |