About: Between Reconstruction and Shock: A historically informed interpretation of Baroque and Classicist theatre on the contemporary French stage     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Jednotlivé druhy umění si pro adekvátní uchopení děl ze starších období vytvořily různé metody - např. hudba tzv. historicky poučenou provozovací praxi (jejímž cílem je přiblížit se dobovému zvuku), literární překladatelství konformní metodu překladu (která zachovává formální prostředky originálu i za cenu toho, že budou na čtenáře působit cize a těžko srozumitelně). V činoherním divadle jsou podobné přístupy zatím neobvyklé. Ve Francii nicméně existuje proud inspirovaný dílem Eugena Greena, usilující o inscenování francouzského barokního a klasicistního repertoáru v intencích dobové inscenační praxe. Článek ilustruje možnosti tohoto přístupu v činohře na třech inscenacích: Molièrův %22Le Bourgeois gentilhomme%22 (2004, rež. Benjamin Lazar) a %22Le Médecin malgré lui%22 (2002, rež. Jean-Denis Monory) a %22Les amours tragiques de Pyrame et Thisbé%22 Théophila de Viau (2009, rež. Benjamin Lazar).
  • Jednotlivé druhy umění si pro adekvátní uchopení děl ze starších období vytvořily různé metody - např. hudba tzv. historicky poučenou provozovací praxi (jejímž cílem je přiblížit se dobovému zvuku), literární překladatelství konformní metodu překladu (která zachovává formální prostředky originálu i za cenu toho, že budou na čtenáře působit cize a těžko srozumitelně). V činoherním divadle jsou podobné přístupy zatím neobvyklé. Ve Francii nicméně existuje proud inspirovaný dílem Eugena Greena, usilující o inscenování francouzského barokního a klasicistního repertoáru v intencích dobové inscenační praxe. Článek ilustruje možnosti tohoto přístupu v činohře na třech inscenacích: Molièrův %22Le Bourgeois gentilhomme%22 (2004, rež. Benjamin Lazar) a %22Le Médecin malgré lui%22 (2002, rež. Jean-Denis Monory) a %22Les amours tragiques de Pyrame et Thisbé%22 Théophila de Viau (2009, rež. Benjamin Lazar). (cs)
  • Individual art forms have developed different methods for adequate rendering of works dating form earlier periods - e.g. in music the so-called historically informed practice of performance (whose aim is to come as close as possible to the sound of the period), in literary translation a conformal method of translation (which maintains the formal devices of the original, albeit at the cost of seeming odd and unintelligible to the reader). In dramatic theatre approaches of this kind are as yet unusual. However, there exists in France a movement inspired by the work of Eugene Green that endeavours to stage the French Baroque and Classicist repertoire in accordance with the staging practice of the particular period. The paper illustrates the possibilities of such an approach to staging drama on three productions: Moliere´s %22Le Bourgois Gentilhomme%22 (2004, dir. Benjamin Lazar) and %22Le Médecin malgré lui%22 (2002, dir. Jean-Denis Monory) and Théophile de Viau´s %22Les amours tragiques de Pyrame et Thisbé%22 (2009, dir. Benjamin Lazar). (en)
Title
  • Between Reconstruction and Shock: A historically informed interpretation of Baroque and Classicist theatre on the contemporary French stage (en)
  • Mezi rekonstrukcí a šokem: Historicky poučená interpretace barokního a klasicistního divadla na současné francouzské scéně
  • Mezi rekonstrukcí a šokem: Historicky poučená interpretace barokního a klasicistního divadla na současné francouzské scéně (cs)
skos:prefLabel
  • Between Reconstruction and Shock: A historically informed interpretation of Baroque and Classicist theatre on the contemporary French stage (en)
  • Mezi rekonstrukcí a šokem: Historicky poučená interpretace barokního a klasicistního divadla na současné francouzské scéně
  • Mezi rekonstrukcí a šokem: Historicky poučená interpretace barokního a klasicistního divadla na současné francouzské scéně (cs)
skos:notation
  • RIV/00023205:_____/11:#0000159!RIV12-MK0-00023205
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 212176
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00023205:_____/11:#0000159
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Baroque theatre; Molière; Théophile de Viau; Benjamin Lazar; Jean-Denis Monory; historically informed practice (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [5DE09DCC5A7E]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Divadelní revue
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 22
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bažil, Martin
  • Jacková, Magdaléna
issn
  • 0862-5409
number of pages
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software