About: VÝPOČET INDUKOVANÉHO ODPORU KŘÍDLA S NÁSTAVCI NA KONCÍCH PROGRAMEM CMARC     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This article deals with influence of the extensions at the tips of the wing on the size of induced drag coefficient and the Oswalds coefficient e. The extensions have the same surface and length; have various shapes and cant angles. From the value 1/e is therefore possible to compare the saved fuel. The obtained results proved usability of the calculation of the induced drag of no planar lifting systems by the help of program CMARC. It was computed that the winglets canted up are more efficient than the winglets canted about the same angle down. According to computed results, the winglets canted up are the most efficient, when they have negative swept. It is on the contrary, than they are usually used. It was found out that it is impossible to estimate the efficiency of the wing tips adjustments only from proportion and shape of the wake (en)
  • Tento článek se zabývá vlivem nástavců na koncích křídla na velikost součinitele indukovaného odporu a Oswaldův koeficient e. Nástavce mají stejnou plochu a délku, mají různé tvary a úhly výchylek. Z hodnoty 1/e je proto možno srovnávat úsporu paliva. Získané výsledky prokázaly použitelnost výpočtu indukovaného odporu neplanárních vztlakových systémů pomocí programu CMARC. Bylo vypočteno, že winglety vychýlené nahoru jsou účinnější než winglety vychýlené o stejný úhel dolů. Podle výsledků výpočtů winglety vychýlené nahoru jsou nejúčinnější, když mají záporný šíp. To je naopak, než je obvykle používáno. Zjistilo se, že jen z rozměrů úplavu nelze odhadovat účinnost úprav konců křídla.
  • Tento článek se zabývá vlivem nástavců na koncích křídla na velikost součinitele indukovaného odporu a Oswaldův koeficient e. Nástavce mají stejnou plochu a délku, mají různé tvary a úhly výchylek. Z hodnoty 1/e je proto možno srovnávat úsporu paliva. Získané výsledky prokázaly použitelnost výpočtu indukovaného odporu neplanárních vztlakových systémů pomocí programu CMARC. Bylo vypočteno, že winglety vychýlené nahoru jsou účinnější než winglety vychýlené o stejný úhel dolů. Podle výsledků výpočtů winglety vychýlené nahoru jsou nejúčinnější, když mají záporný šíp. To je naopak, než je obvykle používáno. Zjistilo se, že jen z rozměrů úplavu nelze odhadovat účinnost úprav konců křídla. (cs)
Title
  • VÝPOČET INDUKOVANÉHO ODPORU KŘÍDLA S NÁSTAVCI NA KONCÍCH PROGRAMEM CMARC
  • VÝPOČET INDUKOVANÉHO ODPORU KŘÍDLA S NÁSTAVCI NA KONCÍCH PROGRAMEM CMARC (cs)
  • CMARC CODE COMPUTING OF INDUCED DRAG FOR WING WITH END EXTENSIONS (en)
skos:prefLabel
  • VÝPOČET INDUKOVANÉHO ODPORU KŘÍDLA S NÁSTAVCI NA KONCÍCH PROGRAMEM CMARC
  • VÝPOČET INDUKOVANÉHO ODPORU KŘÍDLA S NÁSTAVCI NA KONCÍCH PROGRAMEM CMARC (cs)
  • CMARC CODE COMPUTING OF INDUCED DRAG FOR WING WITH END EXTENSIONS (en)
skos:notation
  • RIV/00010669:_____/06:#0000279!RIV07-MSM-00010669
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 1-8
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0001066901)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 507454
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00010669:_____/06:#0000279
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • program CMARC (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [FE91C8A0E10B]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Výzkum a vývoj pro letecký průmysl Elektronický sborník VZLÚ, a.s.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vrchota, Petr
  • Berák, Petr
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1801-9315
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software