Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - This article deals with influence of the extensions at the tips of the wing on the size of induced drag coefficient and the Oswalds coefficient e. The extensions have the same surface and length; have various shapes and cant angles. From the value 1/e is therefore possible to compare the saved fuel. The obtained results proved usability of the calculation of the induced drag of no planar lifting systems by the help of program CMARC. It was computed that the winglets canted up are more efficient than the winglets canted about the same angle down. According to computed results, the winglets canted up are the most efficient, when they have negative swept. It is on the contrary, than they are usually used. It was found out that it is impossible to estimate the efficiency of the wing tips adjustments only from proportion and shape of the wake (en)
- Tento článek se zabývá vlivem nástavců na koncích křídla na velikost součinitele indukovaného odporu a Oswaldův koeficient e. Nástavce mají stejnou plochu a délku, mají různé tvary a úhly výchylek. Z hodnoty 1/e je proto možno srovnávat úsporu paliva. Získané výsledky prokázaly použitelnost výpočtu indukovaného odporu neplanárních vztlakových systémů pomocí programu CMARC. Bylo vypočteno, že winglety vychýlené nahoru jsou účinnější než winglety vychýlené o stejný úhel dolů. Podle výsledků výpočtů winglety vychýlené nahoru jsou nejúčinnější, když mají záporný šíp. To je naopak, než je obvykle používáno. Zjistilo se, že jen z rozměrů úplavu nelze odhadovat účinnost úprav konců křídla.
- Tento článek se zabývá vlivem nástavců na koncích křídla na velikost součinitele indukovaného odporu a Oswaldův koeficient e. Nástavce mají stejnou plochu a délku, mají různé tvary a úhly výchylek. Z hodnoty 1/e je proto možno srovnávat úsporu paliva. Získané výsledky prokázaly použitelnost výpočtu indukovaného odporu neplanárních vztlakových systémů pomocí programu CMARC. Bylo vypočteno, že winglety vychýlené nahoru jsou účinnější než winglety vychýlené o stejný úhel dolů. Podle výsledků výpočtů winglety vychýlené nahoru jsou nejúčinnější, když mají záporný šíp. To je naopak, než je obvykle používáno. Zjistilo se, že jen z rozměrů úplavu nelze odhadovat účinnost úprav konců křídla. (cs)
|
Title
| - VÝPOČET INDUKOVANÉHO ODPORU KŘÍDLA S NÁSTAVCI NA KONCÍCH PROGRAMEM CMARC
- VÝPOČET INDUKOVANÉHO ODPORU KŘÍDLA S NÁSTAVCI NA KONCÍCH PROGRAMEM CMARC (cs)
- CMARC CODE COMPUTING OF INDUCED DRAG FOR WING WITH END EXTENSIONS (en)
|
skos:prefLabel
| - VÝPOČET INDUKOVANÉHO ODPORU KŘÍDLA S NÁSTAVCI NA KONCÍCH PROGRAMEM CMARC
- VÝPOČET INDUKOVANÉHO ODPORU KŘÍDLA S NÁSTAVCI NA KONCÍCH PROGRAMEM CMARC (cs)
- CMARC CODE COMPUTING OF INDUCED DRAG FOR WING WITH END EXTENSIONS (en)
|
skos:notation
| - RIV/00010669:_____/06:#0000279!RIV07-MSM-00010669
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00010669:_____/06:#0000279
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| |
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| - Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.
|
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Výzkum a vývoj pro letecký průmysl Elektronický sborník VZLÚ, a.s.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Vrchota, Petr
- Berák, Petr
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.
|
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |