The project focuses to use two stage charging group potential for the efficiency increasing of the high loaded reciprocating engines (bmep above 24 bar), keeping of safety level and emission decreasing. Main target are engines used for CHP units. Project improve thermodynamics parameters and using of potential of two stage group for engine control at all operation conditions. Main targets are: - Charging group efficiency min. 74% - Validation of turbocharger design safety at high pressures - Development and SW validation of the ways to decrease of system reaction by 15% - Development and tests of effective control of turbochargers - Equipment for using of fuel from renewable sources - NOx change prediction as a function of boost pressure Results of project are tested prototypes, validated SW, simulation’s results. (en)
Projekt se zaměřuje na využití a zlepšení potenciálu dvoustupňové plnící skupiny na zásadní zvýšení účinnosti vysoce výkonných spalovacích motorů (střední efektivní tlak nad 24 bar) ve všech režimech. Zaměřen je zejména na „výkonovou“ skupinu motorů používaných k decentralizovanému zásobování elektrickou energií a teplem. Projekt řeší zlepšení termodynamických parametrů i plného využití možností dvoustupňové skupiny pro řízení celého motoru během různých pracovních režimů. Hlavními cíly jsou: - Dosažení účinnosti dvoustupňové plnící skupin minimálně 74% - Návrh a softwarové ověření způsobu zkrácení odezvy systému na změny zatížení o 15% - Návrh a ověření prototypů pro efektivní regulaci turbodmychadel - Ověření bezpečnosti turbodmychadel při vysokých plnících tlacích - Zařízení pro využití plynných paliv vyráběných z obnovitelných zdrojů - Schopnost predikce emitovaných emisí NOx při změně plnění motoru Výsledkem projektu jsou prototypy, výsledky experimentů, ověřený SW a výsledky simulací pomocí standardních SW prostředků.