Srovnávací výzkum systému pedagogického vzdělávání učitelů-inženýrů tak, jak se realizuje na vysokých školách v ČR a v těch zemích EU, kde se úspěšně již po několik let uplatňuje nadnárodně uznaný systém vypracovaný Mezinárodní společností pro inženýrskou pedagogiku (IGIP). Tento systém byl v minulých dvou letech experimentálně uplatněn na VŠB-TU Ostrava (viz projekt RS95RC211 MŠMT ER). Získané zkušenosti ukázaly, že tento systém po adaptaci lze vhodně realizovat v domácích podmínkách. Kromě srovnávací studie by tato adaptace měla rovněž být výstupem tohoto výzkumu. Bude spočívat mimo změny curricula hlavně v transformaci výukového programu z prezenční formy ve formu distanční.
V rámci projektu byl realizován srovnávací výzkum obsahu a metod výuky 13 studijních programů %22inženýrské pedagogiky%22 realizovaných vysokoškolsk. institucemi a vysokými školami (pěti z ČR a osmi ze zahraničí) podle standardů mezinárodní společnosti IGIP. (cs)