Navrhovaný projekt je zaměřen na zmapování průběhu přechodu mládeže ze škol do praxe, analýzu podmínek tohoto procesu jak ve školské soustavě tak ze strany trhu práce, vyhodnocení směrů ve vzdělávací politice a rovněž v postojích zaměstnavatelů, které mají souvislost s uplatněním mládeže v praxi. Podkladem bude kromě jiných informačních zdrojů i rozsáhlý sociologický výzkum zaměřený na absolventy škol. Projekt je po organizačně věcné stránce koncipován ve dvou fázích tak, aby v jeho první fázi (1997) byla zabezpečena účast na přípravě tematické studie OECD %22Transition from Initial Education to Working Life%22 a v rámci druhé fáze (1998) byly finalizovány výsledky sociologických výzkumů, publikovány závěry projektu a uspořádán tematický seminář.
Cílem projektu bylo přispět k analýze procesu přechodu mladých lidí ze školy do zaměstnání a začlenit tyto analýzy do kontextu OECD. Výzkum zahrnul věkovou skupinu 20 - 29 let a obsahově byl zaměřen na sledování vzdělanosti a profesní dráhy. (cs)