Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The research was focused on a consideration of materials and documents from library funds and other available sources, consultation with experts from selected foreign institutions (governmental, non-governmental) and expert and consultancy of invited foreign experts at an international workshop. The commission will result in the following materials, documents and recommendations: 1) a methodical framework for the system of foster care in the Czech Republic based on the situation mapped out; 2) the process of discussion with those interested in providing foster care, including preparation, evaluation, placement of the child and subsequent support and supervison; 3) a framework of standards of foster care, principles and areas (= uniform standards); 4) the education and preparation of those applying to provide substitute family care; 5) legislative recommendations – a framework of legislative amendments for an effective and quality system of foster care which takes the needs of children into the highest consideration. (en)
- Výzkum byl zaměřen na rešerše materiálů z fondu knihoven, rešerše otevřených zdrojů, na konzultace s odborníky z vybraných zahraničních institucí (státních, nestátních) a na brainstorming přizvaných zahraničních odborníků formou workshopu se zahraniční účastí. Výstupem zakázky jsou následující podklady a doporučení: 1) metodický rámec systému pěstounské péče v ČR na základě mapování situace 2) proces dojednávání se zájemcem o pěstounskou péči, včetně přípravy, vyhodnocení, umístění dítěte, a následné podpory a kontroly 3) rámec standardů pěstounské péče, principy a oblasti (= jednotlivé standardy) 4) vzdělávání a příprava žadatelů o zprostředkování NRP 5) legislativní doporučení – rámec legislativních změn pro efektivní a kvalitní systém pěstounské péče zohledňující potřeby dětí
|
Title
| - Mapping and comparing of Czech foster care system with the systems of selected EU countries with the focus on: a) selection, conditions, preparation and education of foster families, b) standard of supporting services for foster families (en)
- Zmapování a porovnání vnitrostátního systému pěstounské péče se systémy pěstounské péče ve vybraných evropských zemích se zřetelem na: a) výběr, podmínky, přípravu a vzdělávání pěstounských rodin b) standard podpůrných služeb pro pěstounské rodiny
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - The project is a sufficient basis to initiate changes in the forms of adoption and foster care in the Czech Republic. It analyses both the strengths and the weaknesses of foster care in the Czech Republic and the real possibilities of changes. (en)
- Projekt je dostatečným podkladem pro iniciaci změn ve formách náhradní rodinné péče v ČR. Analyzuje slabá a silná místa pěstounství v ČR a reálné možnosti změn. (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |