Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The project has its starting point in the candidates PhD. dissertation, which dealt with the language needs of teachers of English at Czech basic schools. The project will concentrate on register analysis - in particular the study of the languagediscourse typical of the language classroom -specific features of the discourse and the roles of the participants- the teacher and the learners. Consequently, the project will identify situations that the teacher of English encounters during a lesson,and analysefunctions which the teacher performs in such situations. There will be a research project carried out with 50 teachers in schools. Their task will be to add phrases they really use to the listed functions. The database of the phrases will beconsulted wi th native speakers who will correct mistakes and will comment on the accuracy and appropriateness of the phrases. Thus it will be possible to identify typical mistakes of Czech teachers when conducting an English lesson in English. On the (en)
- Projekt vychází z doktorské práce navrhovatele, která se zabývala analýzou jazykových potřeb učitelů angličtiny na základních školách. Cílem projektu je analýza diskurzu typického pro školní výuku - specifické rysy tohoto diskurzu a role jednotlivýchúčastníků - učitele a žáků. Na základě této znalosti budou identifikovány situace, se kterými se učitel anglického jazyka setkává během vyučovací hodiny, a následně jazykové funkce, které učitel během hodiny realizuje. Při výzkumu provedeném v praxiučitelé angličtiny přiřadí k těmto funkcím fráze, které pro realizaci té které funkce skutečně používají. Databáze takto získaných frází bude konzultována s rodilými mluvčími, kteří opraví jazykové chyby a budou komentovat jazykovou správnost istylistickou vhodnost jednotlivých frází. Tak bude možno identifikovat typické chyby českých učitelů angličtiny při vedení hodiny. Na základě takto získané databáze bude vytvořena příručka anglického jazyka pro učitele angličtiny v praxi, vhodná i pro
|
Title
| - English- Czech Interference- based on classroom data (en)
- Jazyková interference na pomezí angličtiny a češtiny - na materiálu školní výuky
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Cílem projektu byl výzkum jazyka učitelů angličtiny na českých základních školách. Z analýzy jazyka učitelů za pomoci rodilých mluvčích (britských i amerických) vznikla jazyková příručka, která prezentuje fráze, které učitelé používají pro vedení hodiny (cs)
- The aim of the project was to analyse the language of teachers of English at the basic school level in the Czech Republic. On the basis of the language analysis, with the help of native speakers (both British and American), a handbook of classroom Englis (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |