Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Retailing and shopping behavior in a newly emerged consumer society in a post-communist country represents a highly recognized multidisciplinary topic. However, there is a general shortage of research outcomes materials regarding the retail geography andplanning in the Czech Republic. The submitted research project deals with issues in public administration and planning concerning large-scale shopping complexes. It also has the aim to analyze changing consumer behavior and general public opinion and social attitudes which have been evoked by the construction of these complexes. It touches various research areas related to shopping and introduces the main research questions leading to establishing of a new research agenda, mainly in the field of social geography (retail geography) and other sciences. The research project plans to prepare a textbook (monograph) on retail geography in the Czech language that should cover a range of selected themes related to the topic of retailing for use in (en)
- Maloobchod a nákupní chování, zejména pak v postkomunistických zemích, představují vysoce uznávaný mezioborový předmět studia. I přes její důležitost je v České republice tato problematika stále na okraji vědeckého zájmu a neexistují relevantní vědecké výstupy v oblasti geografie maloobchodu či plánování maloobchodu. Předkládaný postdoktorský projekt se zabývá problematikou veřejného konsenzu a plánování velkoplošných maloobchodních jednotek. Klade si za cíl také analyzovat spotřební chování a názory společnosti (či její postoje) na rozsáhlou a dynamickou výstavbu těchto velkoplošných jednotek v posledních letech. Dotýká se tak několika oblastí spojených s tématem nakupování a uvádí výzkumné otázky, které by měly vést k etablování nové výzkumné agendy v oblasti nejen sociální geografie, ale také v dalších (sociálních) vědách. Výstupem celého postdoktorského projektu bude učebnice (či spíše monografie) geografie maloobchodu v češtině, která pokryje širokou paletu vybraných témat spojených
|
Title
| - Geography and retailing: the phenomenon of shopping in a post-communist society and space (en)
- Geografie a maloobchod: fenomén nakupování v postkomunistické společnosti a prostoru
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - retailing; shopping; large-scale retail outlets; shopping malls; consumer society; retail impact assessm (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - The postdoctoral project no. 205/08/P190 focused on a wide range of issues within retail geography and geography of consumption as well as some selected fields of study: large-scale retail facilities planning and their public acceptance; tools to manage the retail planning; shopping behavior of Czech customers in the transformational period and its dynamics; microspatial level of the retail built (en)
- Postdoktorský projekt 205/08/P190 se zabýval širokou problematikou geografie maloobchodu a spotřeby a jejich vybraných problémů: problematikou veřejného konsenzu a plánování velkoplošných maloobchodních jednotek, problematikou vhodných nástrojů plánování maloobchodu, nákupním chováním Čechů v transformačním období a jeho dynamikou, mikroprostorovou úrovní maloobchodního prostředí a spo (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - retailing
- consumer society
- large-scale retail outlets
- shopping
- shopping malls
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |