About: Measures for Identification of Combustion Irregularity of Renewable Gaseous Fuels in Internal Combustion Engine     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Předmětem zájmu navrhovaného projektu je problematika klepání plynového motoru, jehož palivo je tvořeno směsí hořlavých a inertních plynů o složení výrazně odlišném oproti plynným palivům, běžně v současnosti používaných v pístovém spalovacím motoru. Klepání je hlavním omezujícím faktorem k dosažení vysokého měrného výkonu a účinnosti motorů. Jeho intenzita, dopad na mechanické a tepelné namáhání motoru a další vnější projevy jsou značně odlišné od poměrů při použití konvenčních kapalných paliv resp. standardního sortimentu alternativních plynných paliv. Výstupem výzkumných aktivit bude návrh metodiky, algoritmu a jejich implementace pro experimentální popis výskytu klepání a kvantifikaci jeho intenzity při laboratorních zkouškách motorů provozovaných na obnovitelná plynná paliva. Na základě empirických poznatků bude vytvořena databáze obsahující popis chování motorů v režimech s výskytem klepání. Následným krokem bude odvození obecných směrnic pro návrh systému monitorování intenzity klepání použitelného jako součást řídícího systému motoru v reálném provozu.
  • A subject of interest for proposed project is knocking issue of gas fuelled engine, using fuels as mixtures of combustible and inert components. These fuels are significantly different from the commonly used fuels in combustion engine at present time. Knocking is a limiting factor for achieving high specific power output and efficiency. The intensity of knocking, its impact on mechanical and thermal loading and other external features of engine are considerably different from characteristics, if conventional liquid fuels or standard range of alternative gaseous fuels are used. The output of research activities will be a development of methodology, algorithm and their implementation for experimental identification of knocking and its quantification during laboratory tests of engines operated on non-conventional renewable gaseous fuels. Database consisting description of engine behaviour in regimes with knock occurrence will be created. General rules for design of knock monitoring system, usable as a part of a control system in a real-world operation, will be the next step. (en)
Title
  • Measures for Identification of Combustion Irregularity of Renewable Gaseous Fuels in Internal Combustion Engine (en)
  • Metoda a zařízení pro identifikaci nepravidelnosti hoření při použití obnovitelných plynných paliv v pístovém spalovacím motoru
skos:notation
  • GP101/08/P527
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • combustion engine; bio-fuels; knocking; heat release (en)
http://linked.open...neniPrubehuReseni
  • Předčasně ukončeno ze strany řešitele. (cs)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • Draft methodology, algorithms and their implementation for experimental description of the occurrence and intensity of knocking in laboratory tests engines operated on renewable gaseous fuels. Derivation of the general guidelines for the design of the system to detect the intensity of knocking applicable in real traffic. (en)
  • Návrh metodiky, algoritmu a jejich implementace pro experimentální popis výskytu a intenzity klepání při laboratorních zkouškách motorů, provozovaných na obnovitelná plynná paliva. Odvození obecných směrnic pro návrh systému pro zjištění intenzity klepání použitelného v reálném provozu. (cs)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • combustion engine
  • bio-fuels
  • knocking
is http://linked.open...vavai/riv/projekt of
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 35 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software