This grant will be deal with study of heat transfer in heat exchanger of passenger car. The heat transfer coefficient along the wall of exchanger will be determined. The influence of using more exchanger as one compact complex will be determined too. Innumerical simulation in CFD program FLUENT local changes of cooling media depending on the boundary condition will be determined. Properties of the honeycomb will be simulated from data from experimental measurement. From computation values the geometrica construction of heat exchanger will be optimized. (en)
V navrhovaném grantu se hodlám zabývat studiem tepelných pochodů ve výměníku tepla osobního automobilu. Bude sledován součinitel prostupu tepla stěnou výměníku v závislosti na vstupních parametrech, vzájemná ovlivnění chladícího výkon při umístění více výměníků za sebou v jeden kompaktní celek. Numerickou simulací v CFD programu FLUENT budou sledovány lokální změny parametrů chladící tekutiny v závislosti na okrajových podmínkách. Vlastnosti voštin budou simulovány podle výsledků z experimentálního měření. Ze získaných hodnot bude optimalizována geometrie a stavba výměníku tepla.
This project was focused on the measurements and numerical simulations of the processes in heat exchangers. Measurements took place in the experimental calorimetric wind tunnel facility of New Technologies Research Center (NTC) laboratories, numerical simulations were using computational HPC cluster facility of NTC. During the first year of the project, the experimental facility was designed, bu (en)
Projekt byl zaměřena na měření a numerické simulace na výměnících tepla. Experimenty probíhaly na kalorimetrickém tunelu na pracovišti v halové laboratoři a numerické výpočty v administrativní budově Výzkumného centra – Nové technologie na Západočeské univerzitě v Plzni. V prvním roce řešení projektu se podařilo přestavit a zprovoznit experimentální zařízení. V druhém roc (cs)