Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The diminishing reserve of fossil fuels and increase of air pollution lead the car manufactures to the efforts to develop the best quality and efficiency of car technology to consequently obtain the smallest fuel consumption as possible. One of the waysto obtain high efficiency is in optimal adaptation of power-train to the required energy input, which is the task mainly for the gearbox. The gearbox has to fulfill competing demands: high spread of gear-box, high number of gears, automatic shifting,smalldimensions and weight, and low costs. The only one type of gearbox, which can suit such claims and in the same time keep high efficiency is the automated gear-box. All automated gearboxes currently in serial production are gearboxes with innersynchroniz ation. For easier automation, and also less space demanding shifting mechanism, the idea of external synchronization is investigated. The following advantages can be expected: smaller dimensions or weight, or with preserving the current (en)
- Ubývající zásoby fosilních paliv a rostoucí znečištění životního prostředí vedou výrobce vozidel ke snaze o co největší účinnost hnacího ústrojí a tedy i co nejmenší spotřebu paliva. Jedna z cest k dosažení vysoké účinnosti spočívá v optimálnímpřizpůsobení hnací jednotky požadovanému příkonu. To je úkol pro převodné ústrojí, na které jsou tak kladeny rozporné požadavky: velký rozsah, co největší počet rychlostních stupňů, malé rozměry a hmotnost, nízké výrobní náklady, automatické ovládáníJediným typem převodovky, který je schopný vyhovět rozporným nárokům při zachování vysoké účinnosti je automatizovaná mechanická převodovka. Ve všech sériově vyráběných případech se ovšem jedná o automatizaci převodovky s vnitřní synchronizací. Zde senabízí myšlenka použití vnější synchronizace, která by nejen usnadnila automatizaci, ale dovolila by i prostorově méně náročný mechanismus řazení, tím výrazné snížení zástavbových rozměrů a hmotnosti, anebo při stávajících rozměrech větší počet
|
Title
| - Automation of the passenger car gear-boxes with external synchronization (en)
- Automatizace automobilových převodovek s vnější synchronizací
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Jediným typem, který je schopný vyhovět rozporným požadavkům na převodné ústrojí (vysoká účinnost, velký rozsah převodových stupňů, kompaktní rozměry a nízká hmotnost,...) je automatizovaná převodovka. Ve všech sériově vyráběných případech se ovšem jedná (cs)
- The only type of gearbox, which can meet contradictory demands on the automotive transmission systems (high efficiency, high spread, compact dimensions, low weight,...) is the automated gearbox. All automated gearboxes - currently in serial production - (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |