Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - An important part of education to Europeanism is overcoming of egomania of nations and states, xenophopbia, negative stereotypes of perceiving of other nations. Importance of the project lays in ascertaining : 1) what kind of quality of ascertaining of other nations, as for our nearest neighbours, offer today's textbooks of history, 2) how is contemporary young generation ready for mutual coexistence in united Europe as for knowledge of history of Central Europe and their opinions about their neighbours. Empirical research looks for answer to questions : a) if stereotyped perceiving is typical for our opinion about all our neighbours, b) how much are our opinions influenced by age, degree of education, level of knowledge's and the fact of physical neighbourhood. The aim of the project is to show where is needed educational work necessary for needed changes in thinking of young generation. (en)
- Důležitou součástí výchovy k evropanství je překonávání egomanie národů a států,xenofobií,negativních stereotypů vnímání jiných národů. Význam projektu spočívá ve zjištění,jakou kvalitu poznání jiných národů, a to na příkladu nejbližších sousedů,nabízejísoučasné učebnice dějepisu,nakolik je dnešní mládež reálnými znalostmi historie středoevropského prostoru a svými postoji k sousedním národům připravena na společné soužití v jednotné Evropě. Empirický průzkum směřuje současně k poznání,zda je stereotyp ní vnímání příznačné pro pohledy na všechny naše sousedy,nakolik ho ovlivňuje věk,stupeň vzdělání,úroveň znalostí a fakt fyzického sousedství. Cílem projektu je naznačit,kam je třeba namířit výchovné úsilí,zabezpečující potřebné změny ve vědomí mladé generace.
|
Title
| - Teaching of history and overcomming of stereotyped images of Czech students about neighbour nations (en)
- Školní výuka dějepisu a překonávání stereotypních obrazů sousedních národů u české mládeže
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Projekt významně přispěl ke zjištění stavu znalostí české studující mládeže o sousedních národech a postojů k nim. Současně byla provedena srovnávací analýza českých, polských, rakouských a německých učebnic dějepisu z hlediska prezentace sousedních náro (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |