Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The project is connected with curricular transformation at schools. The project specializes in secondary schools which are currently rather neglected by professionals in comparison to elementary schools. The framing educational program defines %22key%22 competences which should be gained by students in the course of their educational process - among them social, personal and civic competences, which include the ability of self-conception, self-regulation, social communication, cooperation, naming of individual values and attitudes and also acceptance of values and attitudes of the others. Schools are expected to provide development of such competences, however Czech School Inspection informs that teacher are not adequately trained and educated at the moment. The project is both theoretical and application study, which will use quantitative and qualitative methodological approach either. Program of personal and social progress of adolescents will be implemented at secondary schools; and via (en)
- Projekt souvisí s blížící se kurikulární reformou školství. Specificky je zaměřen na oblast středního školství, které není v současnosti věnována odborníky taková pozornost jako prostředí základních škol. Mezi klíčové kompetence, jež jsou definovány v rámcovém vzdělávacím programu a studenti si je mají osvojit v průběhu vzdělávacího procesu patří mj. sociální, personální a občanské kompetence - tzn. schopnost sebepoznání, seberegulace, sociální komunikace, kooperace, pojmenování vlastních hodnot a postojů i akceptace hodnot a postojů vrstevníků. Očekává se, že škola bude schopna zajistit rozvoj těchto dovedností, dle zpráv České školní inspekce však středoškolští učitelé doposud nejsou adekvátně proškoleni. Navrhovaný projekt má charakter teoreticko-aplikační studie, která bude využívat kvantitavní i kvalitativní metodologické přístupy. V prostředí středních škol bude realizován program rozvoje sociálních a osobnostních kompetencí adolescentů a prostřednictvím diagnostických metod a nově
|
Title
| - The Model of Progress of Personal and Social Competences of Secondary School Students, and its evaluation (en)
- Model rozvoje osobnostních a sociálních kompetencí studentů středních škol a jeho ověření
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - adolescence; education; personal competences; social competences; teachers' professional skills; cur (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - . (en)
- Na základě závěrečné zprávy lze konstatovat, že byly splněny všechny původně stanovené cíle projektu. (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - adolescence
- education
- personal competences
- social competences
- teachers' professional skills
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |