About: The Model of Progress of Personal and Social Competences of Secondary School Students, and its evaluation     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The project is connected with curricular transformation at schools. The project specializes in secondary schools which are currently rather neglected by professionals in comparison to elementary schools. The framing educational program defines %22key%22 competences which should be gained by students in the course of their educational process - among them social, personal and civic competences, which include the ability of self-conception, self-regulation, social communication, cooperation, naming of individual values and attitudes and also acceptance of values and attitudes of the others. Schools are expected to provide development of such competences, however Czech School Inspection informs that teacher are not adequately trained and educated at the moment. The project is both theoretical and application study, which will use quantitative and qualitative methodological approach either. Program of personal and social progress of adolescents will be implemented at secondary schools; and via (en)
  • Projekt souvisí s blížící se kurikulární reformou školství. Specificky je zaměřen na oblast středního školství, které není v současnosti věnována odborníky taková pozornost jako prostředí základních škol. Mezi klíčové kompetence, jež jsou definovány v rámcovém vzdělávacím programu a studenti si je mají osvojit v průběhu vzdělávacího procesu patří mj. sociální, personální a občanské kompetence - tzn. schopnost sebepoznání, seberegulace, sociální komunikace, kooperace, pojmenování vlastních hodnot a postojů i akceptace hodnot a postojů vrstevníků. Očekává se, že škola bude schopna zajistit rozvoj těchto dovedností, dle zpráv České školní inspekce však středoškolští učitelé doposud nejsou adekvátně proškoleni. Navrhovaný projekt má charakter teoreticko-aplikační studie, která bude využívat kvantitavní i kvalitativní metodologické přístupy. V prostředí středních škol bude realizován program rozvoje sociálních a osobnostních kompetencí adolescentů a prostřednictvím diagnostických metod a nově
Title
  • The Model of Progress of Personal and Social Competences of Secondary School Students, and its evaluation (en)
  • Model rozvoje osobnostních a sociálních kompetencí studentů středních škol a jeho ověření
skos:notation
  • GA406/07/0276
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • adolescence; education; personal competences; social competences; teachers' professional skills; cur (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • . (en)
  • Na základě závěrečné zprávy lze konstatovat, že byly splněny všechny původně stanovené cíle projektu. (cs)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • adolescence
  • education
  • personal competences
  • social competences
  • teachers' professional skills
is http://linked.open...vavai/riv/projekt of
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software