Basics of proposed project is put on the research to discover the principles of the creative teaching process and description of school age students´ abilities of non-verbal creative work. This research will continue the research that proposer began in her dissertation work and habilition work. Main contribution of this research is discovering and evaluation of the level of teachers´ creative work abilities. Also the following usage of the results of the research, concerned on creative work in Technical Skills, plays an important role in our plans. (en)
Podstata projektu spočívá v odhalení principů tvořivé výuky a ve stanovení úrovně nonverbálních tvořivých schopností dětí školního věku výzkumem. Tento výzkum bude navazovat na již realizovaný výzkum z dizertační a habilitační práce navrhovatele. Za hlavní přínos projektu lze považovat odhalení této úrovně tvořivých schopností široké učitelské veřejnosti a následné využití v praxi, zvláště pak v technických pracích.
Transverzální výzkum tvoří teoretické východisko pro tvorbu programu Tvořivé technické práce. Výsledky výzkumu ukázaly, u kterých respondentů (resp. u které věkové skupiny) je nutné zařazovat více úlohy konstruktivního charakteru, tzn. úlohy na technicko (cs)
The transversal research forms a theoretical starting point for preparation of the Creative Technical Work programme. The research results have indicated the respondents (or the age group) that require being assigned more with tasks of a constructive cha (en)