Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The aim of the Project is to suggest efficient interventions into the process of student teaching skills development during their teaching practices in training schools. The interventions are going to be projected to support individual studentdevelopment, student educational teaching experiments, self-reflection, and self-regulations. The Project will analyse interventions that have currently been implemented by teacher trainers and subject methodologists, and it will look into newpsychological methodology, pedeutology, educational psychology. The latest information and experience of the research team are to be implemented. Such analyses are going to be an integral part of the research project. All the suggested interventions willbe tested in practical school environment. The main result of the Project will consist in developing effective intervention methods in the process of student teaching skill development during their teaching practices in training schools. At the same (en)
- Podstatou projektu je navrhnout účinné intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů v průběhu jejich praxe na fakultní škole. Intervence budou projektovány tak, aby podporovaly individuální rozvoj studentů, jejich pedagogickéexperimentování, sebereflexi a autoregulaci. Návrh bude vycházet z analýzy intervencí, které v současné době uplatňují cviční učitelé a oboroví didaktikové (také tato analýza bude součástí řešení projektu), nových poznatků psychodidaktiky, pedeutologie apedagogické psychologie i výzkumných poznatků a zkušeností řešitelského týmu. Navržené intervence budou empiricky ověřeny. Nalezení účinných intervencí do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů v průběhu jejich praxe na fakultní škole budehlavním výsledkem řešení projektu. Současně se předpokládá, že řešení projektu přispěje k hlubšímu poznání zákonitostí individuálního rozvoje pedagogických dovedností studentů učitelství. Dalším výsledkem bude kurikulum kurzu pro cvičné učitele na
|
Title
| - Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school (en)
- Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Výsledkem řešení projektu %22 Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole%22 jsou 2 vydané sborníky k problematice pedagogických praxí ze dvou mezinárodních konferencí uskutečněných v (cs)
- The outcomes of the project %22Interventions into the process of developing pedagogical skills of future teachers during their teaching practice%22 include conference proceedings from two international conferences organised by the grant holders (HAVEL, J.; J (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |