Podstatou navrhovaného projektu je akceptování současných evropských a globálních trendů vzdělávání zejména ve vztahu k Evropě a v souladu s Národním programem rozvoje vzdělávání v ČR v pregraduální přípravě učitelů technické výchovy. Na základě analýzy současného stavu stanovit klíčové pedagogické kompetence ve smyslu přípravy studenta i žáka na občanský život a kvalitní uplatnění %22v učící se%22 společnosti včetně získání dispozic pro celoživotní vzdělávání. Součástí perspektivních kurikulárních proměn je hledání nových edukačních postupů a ovlivňování hodnotové orientace s důrazem na evropskou integraci, multikulturní výchovu, environmentální výchovu a osobní odpovědnost jedince za důsledky technického pokroku. Výsledkem projektu je stanovení priorit a realizace obecných postulátů v pracovně technické a pedagogické připravenosti učitele v kontextu s mezinárodními trendy edukace a jejich začlenění do pedagogické dokumentace pregraduální přípravy učitelů technické výchovy. Dílčí i závěrečné výsledky
The aim of the proposal is to accept up-to-date European and global trends in pre-service teacher training of practical arts teachers, mainly in relation to European countries and in accordance with the National programme of educational development in ČR. In addition to that, based on the analysis of the present situation, the aim is to set %22key educational abilities%22 as a preparation of students and pupils for a successful civil life including gaining predisposition for a life-long education. One of the internal parts of thefuture curricular changes is the search for new educational techniques and influencing personal values concentrating on European integration, multicultural and environmental education and developing self-responsibility for the effects of technical progress. The expected outcomes of the project are setting the priorities and realization of general postulates in the practical and theoretical teacher training hand in hand with the international trends in education and their (en)
The results of the project have fulfilled the expected outcomes. Based on the analysis of the present education of subjects of general technical character on basic and secondary schools as well as universities and in accordance with the new legislation, (en)
Výsledky řešení splnily očekávané cíle projektu. Realizační výstupy byly rozšířeny o publikaci souhrných závěrečných výsledků formou monografie. Na základě analýzy a komparace současného stavu výuky předmětů všeobecně technického charakteru na základních (cs)