Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The objective of the proposed project Manipulation and Persuasion in the Journalistic and Commercial Discourses is to provide multilateral analysis of specific means - verbal and non-verbal - in those types of Czech discourses that either developed especially during the last decade (i.e. commercial discourse) or have undergone quite substantial changes because of extra-lingual factors (journalistic and within it political discourses). By the end of the project, researchers intend to publish the monograph that would deepen the knowledge of the contemporary evolutionary processes within the above mentioned discourses, the knowledge of character and course of persuasive and manipulative communication, and provide description and classification of these means. The researchers will apply social and sociolinguistic approach, in their work. The resulting monograph will also have practical aims - it will serve not only students and experts in the social sciences but also the interested public and (en)
- Cílem navrhovaného projektu Manipulace a persvaze v diskursech žurnalistickém a reklamním je postihnout typy a charakter prostředků - verbálních i nonverbálních - jimiž je realizována manipulace a persvaze ve stylových oblastech, které se v České republice buď rozvíjejí především v posledním desetiletí (diskurs reklamní), nebo doznaly významných proměn v důsledku mimojazykových faktorů (diskurs žurnalistický a v jeho rámci i politický). Konečnou realizací projektu bude monografie, jež prohloubí znalosti o současných vývojových tendencích v uvedených diskursech, o charakteru a průběhu persvazivní a manipulativní komunikace a poskytne deskripci a klasifikaci analyzovaných prostředků. V práci bude uplatňován sociologický a sociolingvistický přístup. Finální monografie bude mít také cíl praktický - bude sloužit jak k poučení o formách persvaze (jako jevu kladného) a manipulace, tak k sebeobraně před manipulací nejen studentům a odborníkům sociálních věd, ale také širší veřejnosti, která se
|
Title
| - Manipulation and Persuasion in the Journalistic and Commercial Discourses (en)
- Manipulace a persvaze v žurnalistickém a reklamním diskursu
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Grantový tým ve složení J. Bartošek, S. Čmejrková, A. Jaklová, P. Pácl a H. Srpová zkoumal po 3 roky diskursy žurnalistický a reklamní v českých médiích masové komunikace. Zaměřil se především na verbální a neverbální prostředky manipulace a persvaze, tj (cs)
- For 3 years, the grant team have analyzed journalistic and advertising discourses in the Czech mass media. They focused their interest in verbal and non-verbal means of manipulation/coercion and persuasion, i.e. in strategies used by the authors to incre (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |