Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The project focuses on the concept of learning organisation as a modern tool to enhance competitiveness of a business. The project builds on the fact that people - their skills and knowledge - are the most valuable resource of a business. Unique skills and knowledge of a business employees provide for unique combination and co-ordination of a business resources to offer a customer better value than a competitor. In a business as well as in an economy as a whole the wealth is generated by physical and intellectual capital. With regard to changes in external environment and changes in criteria for assessing success, intellectual capital becomes the fundamental strategic resource.The project objective is to determine clearly and unambiguously basic terms, to identify basic characteristics of learning organisation and to elaborate methodology for the characteristics assessment. This assessment should provide for evaluation of the characteristics in a selected organisation and for elaboration of an (en)
- Předkládaný projekt je zaměřen na koncept učící se organizace jako moderního nástroje ke zvyšování konkurenceschopnosti podniků. Vychází z předpokladu, že nejcennějším zdrojem podniku jsou lidé, jejich znalosti a dovednosti. Výjimečné znalosti a dovednosti lidí v podniku /organizaci/ umožňují kombinovat a koordinovat využití ostatních zdrojů podniku jedinečným způsobem, který zákazníkům nabízí vyšší hodnoty než nabízí konkurent. V podniku, stejně jako v ekonomice jako celku, jsou generátorem bohatství a hodnoty fyzický a intelektuální kapitál Vzhledem ke změnám ve vnějším prostředí a ke změnám kritérií, jimiž se měří úspěšnost, se intelektuální kapitál stává nejdůležitějším strategickým zdrojem. Cílem projektu je přesně a jednoznačně vymezitzákladní pojmy, identifikovat základní charakteristiky učící se organizace a zpracovat metodiku jejich ohodnocení tak, aby bylo s využitím této metodiky možné zhodnotit na vybraném subjektu míru naplnění jednotlivých charakteristik - zpracovat profil
|
Title
| - Diagnostics of Learning Organisation (en)
- Diagnostika učící se organizace
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Nejdnotnost přístupů k vymezení pojmu učící se organizace byla důvodem ke zpracování rozsáhlé rešerše literárních pramenů k tématu a utřídění základních pojmů včetně vlastního vymezení charakteristik učící se organizace. Předmětem diagnostiky učící se or (cs)
- A number of ambiguous attempts to define the term od learning organisation has led to rather extensive review of literature relevant to the topic and to categorization of basic terms, including authors´own definition of learning organisation characterist (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |