Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Self-efficacy significantly characterizes the well-being, quality of life and resilience of the individual. The moderating process of developing it is autoregulation. We are interested in how these characteristics evolve during the life path of children and adolescents, especially in the context of educational institutions. We use methods of questioning, observation and assessment by adults. The study will be organized as a transversal. The sample will be representative for the Czech Republic. We want to determine the evolution of perceived academic self-efficacy in transitory moments, which are perceived by children and adolescents as stressing, and the participation of the autoregulatory process. Another outcome will be the identification of the most important determinants that affect the course of changes in the academic self-efficacy during transition from one stage of education to another. These will be used specifically parents, teachers and other educators in their educational activities in preparation for the season and guiding children and adolescents in this period. (en)
- Subjektivní důvěra v možnost řídit svůj život výrazně charakterizuje tzv. well-being, kvalitu života a psychickou odolnost jedince. Moderujícím procesem zvládání socializace dítěte je schopnost autoregulace jedince. Nás zajímá, jak se tyto charakteristiky vyvíjejí v průběhu života dětí a dospívajících v kontextu vzdělávacích institucí. Použijeme metody dotazování, posuzování dospělým a pozorování. Studie bude uspořádána jako transversální. Výzkumný vzorek bude reprezentativní pro ČR. Chceme popsat vývoj vnímané akademické účinnosti v životních etapách, které působí na děti a dospívající jako zátěžové, a podíl autoregulace na tomto procesu. Získáme informace o proměnách vnímané akademické účinnosti ve sledovaných tranzitorních obdobích. Dalším výstupem bude identifikace nejdůležitějších determinant, které ovlivňují průběh proměny vnímané akademické účinnosti při přechodu z jedné etapy vzdělávání do druhé. Tyto můžou využít rodiče a učitelé při jejich edukačním působení v přípravě na dané období a provázení dětí a dospívajících tímto obdobím.
|
Title
| - Transient moments in the life path of the child and adolescent (en)
- Tranzitorní momenty v životní dráze dítěte a dospívajícího
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - child development; transient moments; self-efficacy; autoregulation; stress resilience; kindergarden; primary school; elementary school; secondary school; high school (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - child development
- autoregulation
- elementary school
- kindergarden
- primary school
- secondary school
- self-efficacy
- stress resilience
- transient moments
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |