Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Flow generated noise is a serious problem in many engineering applications as it can cause human discomfort. Besides the noise from aircraft engines, the serious problems are in automotive industry, e.g. the noise produced by ventilation outlets in cabins in addition to the noise generated by exterior flows. Accurate prediction of noise mechanisms is essential in order to be able to control or modify noise origin. The main focus of the project will be on hybrid approach to computational aeroacoustics using LES with SGS models for source region and linearized Euler Equation solution based on selected meshfree techniques for low Mach number in a free-jet configuration with an obstacle and confined flow, to inflow boundaries with forcing technique - with or without an explicit geometry of the nozzle, source region calculation using LES with SGS, and near field by means of LEE, development of computational codes for combination of grid-based methods and meshfree techniques and comparison with experiments in literature and commercial CFD codes with acoustic analogies. (en)
- Hluk generovaný při turbulentním proudění je velice závažný problém v mnoha inženýrských aplikacích, protože může způsobit lidskou nepohodu. Kromě hluku z leteckých motorů jsou vážné problémy např. v automobilovém průmyslu, jako hluk z větracích vyústek uvnitř kabiny, kromě hluku generovaného obtékáním vnějších struktur.Pro řízení a úpravu zdroje hluku, je podstatná přesná předpověď mechanismu hluku. Hlavní pozornost projektu bude věnována hybridnímu přístupu k výpočtové aeroakustice s použitím LES s vhodným SGS modelem pro oblast zdroje hluku a řešení linearizovaných Eulerových rovnic pomocí bezsíťových metod pro proudění s nízkým Ma číslem v konfiguraci volného proudu s překážkou a ohraničený tok, vstupním podmínkám s technikou pro turbulence forcing s variantou ano/ne explicitní geometrie trysky, výpočtu zdrojové oblasti hluku s použitím LES a SGS a blízkého pole pomocí LEE, vývoji výpočetního kódu pro kombinaci síťové a bezsíťové metody a porovnání výsledků s experimenty publikovanými v literatuře a s výsledky získanými pomocí komerčního programu pro akustické analogie.
|
Title
| - Meshfree technique with Large Eddy Simulation for fluid dynamics and computational aeroacoustics (en)
- Bezsíťová metoda s Large Eddy Simulation pro dynamiku tekutin a výpočtová aeroakustika
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - Computational Fluid Dynamics, Meshfree method, large Eddy Simulation, Computational aeroacoustics (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - Computational Fluid Dynamics
- Meshfree method
- large Eddy Simulation
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |