Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The proposed project includes two studies examining the development of language in Czech children, focusing on the relationships between different components of language skills and the between linguistic development and the development of theory of mind. The first component of the project is a sequential longitudinal study of 2- to 4-year-olds examining the mutual relationships of grammatical and lexical components of language skills, as well as the early theory-of-mind skills. The second component is a study of sentence comprehension during school age examining the comprehension of word order and its relationships with information structure and theory of mind in 5- through 9-year-olds. Results of the studies will be published in scientific journals. The project will contribute to our understanding of the mutual relationships between different aspects of linguistic and cognitive skills. Also, it will provide useful descriptive and normative knowledge about the spontaneous language and comprehension performance in Czech preschool children. (en)
- Navržený projekt se skládá ze dvou studií sledujících vývoj jazyka u českých dětí,zaměřených zejména na vztahy mezi různými komponentami jazykových schopností a mezi jazykovým vývojem a vývojem teorie mysli. První část projektu je sekvenční longitudinální studie 2- až 4-letých dětí, která bude sledovat vzájemné vztahy gramatických a slovníkových schopností a rané teorie mysli. Druhá část je průřezová a bude sledovat porozumění větám v mladším školním věku (5-9 let) a vztah mezi porozuměním aktuálnímu členění a vývojem teorie mysli u dětí. Výsledky studií budou publikovány v odborném tisku. Celý projekt přispěje k porozumění vztahů mezi vývojem různých aspektů jazykových a kognitivních schopností, zejména slovní zásoby, gramatiky a sociálního porozumění. Projekt také přinese užitečné deskriptivní a normativní údaje o spontánních jazykových projevech a porozumění jazyku u českých předškoláků a školních dětí.
|
Title
| - The acquisition of Czech grammar: rules, context, and the theory of mind (en)
- Osvojování české gramatiky: pravidla, kontext a teorie mysli
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - language acquisition, theory of mind, grammar, language comprehension (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - language acquisition
- grammar
- theory of mind
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |