Description
| - The project intends to do theoretical research of models and methods enabling optimal decissions concerning public transport supply in areas of different sizes: neighborhoods of towns, districts, wider regions and, incidentally, the wholecountry. The solution will concern namely: demand, choice of network, optimization of fleet, optimization of supply (routes, time-tables)both in periodic and aperiodic cases. The simple and integrated systems of different integration modes wil l be distinguished and the optimization of the integration mode will be, studied as well. An attention will be paid to the optimal pricing and its structure. The project will deal also with the theoretical investigations of external factors, influencing the conditions for the optimization of teritorial public transport supply. (en)
- Cílem projektu je vyzkoumat modely a navrhnout metody, umožňující optimalizovat rozhodování o zajišťování dopravní obslužnosti územních celků různých velikostí, od spádového území některého města, přes okres, VÚC až případně k celému státu. Modely, kterébudou zkoumány, se budou týkat hlavně těchto problematik: poptávky, navrhování, sítě, optimalizace parku vozidel, optimalizace nabídky (linky, spoje, jízdní řády) jak v takovém, tak i v aperiodickém režimu. Budou přitom rozlišovány jak systémy prosté, t ak i integrované, a to v různých režimech integrace, přitom se bude studovat i problém optimalizace integračních vazeb. Zvláštní pozornost bude věnována optimalizaci tarifů (co do struktury i hodnot). Pozornost bude věnována i zkoumání vnějších faktorů, ovlivňujících možnosti úspěšné optimalizace, např. působení státní správy a samosprávy nebo vlivy externích nákladů.
|