Reologické vlastnosti betonu mnohdy rozhodující měrou ovlivňují provozuschopnost stavebního díla. Provedení komplexní analýzy působení těchto jevů na moderní mostní konstrukce je pro projekční praxi často příliš složité . Je třeba zohlednit řadu fyzikálně-mechanických, chemických, klimatických i technických charakteristik. Problém je dále komplikován přirozenou náhodnou proměnlivostí těchto vstupních veličin. Aplikace běžných normových postupů v těchto případech selhává. Efektivní řešení může být založeo na spojení numerických metod pro řešení konstrukcí, respektujících specifika materiálu, s moderními spolehlivostními metodami. Cílem navrhovaného projektu je modernizovat stávající či vytvořit nové metody pro analýzu výše uvedených jevů, provést studiiúčinků těchto jevů na skutečné mostní konstrukce a dát projektantům prestižních konstrukčních kanceláří do rukou nástroj zvyšující jejich konkurenceschopnost na mezinárodním poli.