Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - In recent years, significant progress has taken place in the field of AC drives. While the use of sophisticated control strategies such as vector or direct torque control has greatly improved properties of these drives, use of drive control during a system failure in order to maintain drive operation has not received adequate attention. One of the most common types of failure is a loss of a switching element in one leg of the inverter or a loss of one motor phase. In general, if such a failure arises, it is necessary to isolate it so that the drive could maintain at least emergency operation. Continuing drive operation may often have important technical and economical impacts. In order to achieve this, it is possible to reconfigure the inverter in such a way that the failed part is disconnected. The reconfiguration results in a decrease of a number of switching elements. The objective of the project consists in analysis of processes in the inverter during emergency operation after the (en)
- Během několika posledních desetiletí došlo k rozvoji elektrických střídavých pohonů. Zatímco použití sofistikovaných řídicích strategií jako vektorové řízení nebo přímé řízení momentu značně zlepšilo vlastnosti těchto pohonů, využití možností řízení pohonu při poruše v systému pro udržení pohonu v chodu je poměrně nedoceněno. Jedním z nejčastějších typů poruchy je ztráta spínacího prvku v jedné z větví invertoru nebo ztráta jedné z fází motoru. Obecně, objeví-li se jedna z těchto poruch je nutné ji izolovat, aby se pohon udržel alespoň v nouzovém provozu. Zachování pohonu v chodu má v mnoha případech značný technický i ekonomický význam. Aby se dosáhlo tohoto cíle, lze rekonfigurovat měnič tak, aby poškozená část systému byla odpojena. Rekonfigurace měniče má za následek snížení počtu spínacích prvků. Cílem navrhovaného projektu je analýza dějů probíhajících v měniči v nouzovém chodu po jeho rekonfiguraci a na základě této analýzy vypracování návrhu vhodných způsobů modulace napětí
|
Title
| - Analysis and optimization of AC electrical drive system with reduced number of switching elements of inverter (en)
- Analýza a optimalizace střídavého elektrického pohonného systému se sníženým počtem spínacích prvků měniče
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Byl analyzován chod pohonů s proměnnými otáčkami s třífázovými motory v nouzovém chodu při poruše v napájecím měniči nebo v motoru. Byla uvažována různá zapojení měniče po izolaci poruchy a rekonfiguraci měniče. Měnič pak pracuje se sníženým počtem spína (cs)
- Operation of variable speed drives with three-phase motors under emergency operation in the case of the fault in a feeding inverter or in a motor was analysed. Various configurations of the inverter after the isolation of the fault and the reconfiguratio (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |