Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Intelligent power source of third generation automatically controls motor-generator unit speed to optimal fuel consumption according with instantaneous load. Diesel engine property is low power reserve for load step-up, because its maximal power at lowspeed is multiply times less then rated output. To preserve its stop the control must interrupt for the short time the power output, until it accelerate. Such interrupted power supply is for many electronic devices unacceptable. Peak power delivery mustbe realized from other source (accumulator), which is able to give high power for the short time. More to output quality increasing (without drop outs) additional cost savings can be reached by using non over dimensioned motor, or higher rated power ofthe same generating unit additionally completed by peak power source. The main problem is in the solution of cooperation between the battery an inter circuit and the control of complete system, then in choose of suitable voltage of inter circuit, or (en)
- Inteligentní elektrocentrála třetí generace samočinně řídí rychlost otáčení motor-generátorové jednotky na optimální spotřebu paliva podle okamžité zátěže. Vlastností spalovacího motoru je malá rezerva výkonu pro náhlé skokové zvýšení zátěže, protožejeho maximální výkon při nízké rychlosti je několikanásobně menší než nominální odběr. Aby nedošlo k jeho zastavení musí řídící systém krátkodobě přerušit dodávku elektrické energie, aby se hnací motor (bez zatížení) mohl urychlit. Takové krátkodobépřerušení dodávky je pro mnohé elektronické spotřebiče nepřijatelné. Hradit špičky výkonu je tedy nutné z jiného zdroje (akumulátoru), který je schopen krátkodobě dodávat vysoký výkon. Kromě zvýšení kvality dodávané energie (bez výpadků) se docílídalších úspor použitím nepředimenzovaného motoru a generátoru, respektive vyšším nominálním výkonem stávající EC doplněné zdrojem špičkového výkonu. Problém spočívá především v řešení spolupráce akumulátoru s meziobvodem měniče a v řízení celé soustavy,
|
Title
| - Peak power delivery in the intelligent mobile power sources for guaranted output quality increase (en)
- Pokrytí výkonových špiček v inteligentních elektrocentrálách pro zvýšení kvality dodávané energie
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| |
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...okUkonceniPodpory
| |
http://linked.open...okZahajeniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - The project result is first of all the real model of 6 kW power source with variable speed, which includes the accumulator battery and DC/DC converter. The rotating source is created by one cylinder Diesel engine 7.5 kW and common three phase asynchronou (en)
- Výsledkem řešení je především fyzický model 6 kW zdroje elektrické energie s proměnnou rychlostí otáčení zahrnující akumulátorovou baterii s DC/DC měničem. Rotační zdroj je tvořen vznětovým jednoválcovým motorem 7,5 kW a běžným trojfázovým asynchronním m (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |