About: Development of gear toothmeshing inspection and testing methods aimed at gearbox noise and vibration reduction and an increase in load capacity     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • In the year 2000 the TU of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, finished successfully the work on the 3-year GACR research project no. 101/98/0683 %22Gearing Design Centre and Laboratory for Transmission Noise Reduction Research%22 focused on buildingup a test stand and on starting a research work in the field of gear dynamics. The goal of the new research project is to continue in the research work in the field of the gear related transmission error measurement development and its usage to design the new tooth profile in relation to the load and excited noise based not only on the experiments but on the modelling the tooth load using the finite element methods (FEM). While working on the research project the test stand instrumentation is planed to improve. Transmission error (T.E.) is a parameter that is used for effective measurement of smoothness of the drive by means of gears. As we are prepared to test a gear set under load and at operational rotational speed the main interest is to focuse (en)
  • V roce 2000 bylo na Fakultě strojní TU Ostrava úspěšně zakončeno řešení grantového projektu GAČR č. 101/98/0683 %22Centrum pro výzkum a vývoj ozubených převodů zaměřené na snižování jejich hlučnosti ve vztahu k ochraně životního prostředí%22, jehož cílem bylo vybudování zkušebního stavu pro testy ozubených kol a zahájení výzkumu v oblasti dynamiky záběru ozubených kol. Cílem tohoto navrhovaného projektu je pokračování výzkumu, přičemž za důležité obohacení pokládáme vývoj systému měření chyby převodu a jeho použití k návrhu nového profilu zubů v souvislosti s generovaným hlukem. K řešení předpokládáme použití nejen experimentálních metod, ale také výpočty na principu FEM. Kromě výzkumu je předpokládáno také další zdokonalování zkušebního stavu. Chyba převodu (T.E.) je parametr který efektivně oceňuje plynulost pohonu prostřednictvím ozubených převodů. Protože jsme připraveni testovat ozubená kola pod zatížením a při provozních otáčkách, náš zájem je soustředěn na dynamickou chybu převodu a
Title
  • Development of gear toothmeshing inspection and testing methods aimed at gearbox noise and vibration reduction and an increase in load capacity (en)
  • Vývoj metody posouzení a zkoušení záběru skutečných ozubených kol zaměřený na snižování hluku a vibrací a zvyšování únosnosti
skos:notation
  • GA101/04/1530
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...okUkonceniPodpory
http://linked.open...okZahajeniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • The research project was dealing with gear mesh dynamics. The basic goal was focused to finish development of the dynamic transmission error (TE) measurement method and to employ this new analytical tools for studying behavior of gears in mesh. The resea (en)
  • Výzkumný projekt se zabýval řešením problému dynamiky záběru ozubených kol. Základním cílem bylo dokončit vývoj metody měření dynamické chyby převodu (TE) a použít tento nový analytický nástroj ke studiu chování ozubených kol v záběru. Výsledkem vývoje j (cs)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
is http://linked.open...vavai/riv/projekt of
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software