About: 2-WHEELER BEHAVIOUR AND SAFETY     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Řidiči motocyklů patří k nejvíce rizikovým skupinám silničního provozu s fátálními následky dopravních nehod. V jednotlivých evropských státech ukazuje statistika nehodovosti motorkářů 5 až 25-krát více nehod než u ostatních účastníků provozu. V posledních dvaceti letech se v evropských státech počet uživatelů motocyklů více jak zdvojnásobil. Nedávná studie MAIDS potvrdila, že většina havárií motocyklů je způsobena behaviorálními a ergonomickými faktory. Mezi primární příčiny dopravních nehod s motocykly lze zařadit chybné vnímání a detekci řidiče motocyklu ostatními účastníky, tedy obecně řečeno je rozhodujícím činitelem lidský faktor. Ve většině dopravních nehod motocyklů je účastníkem zároveň řidič automobilu. Mnoho výzkumných programů a studií se zabývalo behaviorálními i ergonomickými faktory, které významně přispívají k dopravní nehodovosti dvoustopých motorových vozidel. Tyto výsledky byly využity k následným opatřením, které účinně snižují jejich nehodovost. V evropském regionu ani v ostatních částech světa však doposud neexistují obdobné studie a následná opatření týkající se výlučně řidičů motocyklů. Statistiky rostoucí nehodovosti motorkářů jednoznačně evokují potřebu zaměřit se na tento zranitelný článek dopravního systému a k tomu využít znalostí z oblasti behaviorálních i ergonomických faktorů. Z těchto důvodů vznikl tento inovativní výzkumný program za účasti partnerů z Evropy, Izraele a Austrálie, ve kterém se klade důraz na analýzu dopravních nehod, na analýzu příčin, které k nehodám vedou a na oblast selhávání lidského faktoru. Rovněž bude aplikována první studie na světě, tedy experiment v přirozených podmínkách s motocykly v reálném provozu, které jsou vybaveny elektronickým zařízením schopným mapovat fyzikální veličiny průběhu jízdy na motocyklu. Aktivity projektu budou dále sledovat percepci řidičů motocyklů a jejich tendenci riskovat, budou vyvíjeny nové instrumenty sloužící k přesnému hodnocení faktorů souvisejících s nehodovostí motorkářů. (en)
  • Řidiči motocyklů patří k nejvíce rizikovým skupinám silničního provozu s fátálními následky dopravních nehod. V jednotlivých evropských státech ukazuje statistika nehodovosti motorkářů 5 až 25-krát více nehod než u ostatních účastníků provozu. V posledních dvaceti letech se v evropských státech počet uživatelů motocyklů více jak zdvojnásobil. Nedávná studie MAIDS potvrdila, že většina havárií motocyklů je způsobena behaviorálními a ergonomickými faktory. Mezi primární příčiny dopravních nehod s motocykly lze zařadit chybné vnímání a detekci řidiče motocyklu ostatními účastníky, tedy obecně řečeno je rozhodujícím činitelem lidský faktor. Ve většině dopravních nehod motocyklů je účastníkem zároveň řidič automobilu. Mnoho výzkumných programů a studií se zabývalo behaviorálními i ergonomickými faktory, které významně přispívají k dopravní nehodovosti dvoustopých motorových vozidel. Tyto výsledky byly využity k následným opatřením, které účinně snižují jejich nehodovost. V evropském regionu ani v ostatních částech světa však doposud neexistují obdobné studie a následná opatření týkající se výlučně řidičů motocyklů. Statistiky rostoucí nehodovosti motorkářů jednoznačně evokují potřebu zaměřit se na tento zranitelný článek dopravního systému a k tomu využít znalostí z oblasti behaviorálních i ergonomických faktorů. Z těchto důvodů vznikl tento inovativní výzkumný program za účasti partnerů z Evropy, Izraele a Austrálie, ve kterém se klade důraz na analýzu dopravních nehod, na analýzu příčin, které k nehodám vedou a na oblast selhávání lidského faktoru. Rovněž bude aplikována první studie na světě, tedy experiment v přirozených podmínkách s motocykly v reálném provozu, které jsou vybaveny elektronickým zařízením schopným mapovat fyzikální veličiny průběhu jízdy na motocyklu. Aktivity projektu budou dále sledovat percepci řidičů motocyklů a jejich tendenci riskovat, budou vyvíjeny nové instrumenty sloužící k přesnému hodnocení faktorů souvisejících s nehodovostí motorkářů.
Title
  • 2-WHEELER BEHAVIOUR AND SAFETY (en)
  • 2-WHEELER BEHAVIOUR AND SAFETY
skos:notation
  • 7E09098
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • jednostopá motorová vozidla, bezpečnost silničního provozu, hloubková analýza dopravních nehod, experimety v reálných podmínkách (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • Following the condition that the candidate of financial contribution was evaluated and afterwards selected by international provider in accordance with the rules of the program the Ministry of Education, Youth ans Sports does not realize the evaluation of project results. The project is evaluated only after its approval by an international provider. (en)
  • Hodnocení výsledků řešení ministerstvo neprovádí, neboť podmínkou podpory je, že uchazeč byl vybrán mezinárodním poskytovatelem v souladu s pravidly příslušného programu. Projekt je hodnocen až po jeho schválení mezinárodním poskytovatelem. (cs)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open...n/vavai/cep/vyzva
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • bezpečnost silničního provozu
  • hloubková analýza dopravních nehod
  • jednostopá motorová vozidla
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software