Historical and even new arch bridges all over Europe supporting road and railway structures are not designed for currently required EN-load combinations. The objective of this project is the development of a monitoring and numerical based reliability lifetime assessment device for arch structures. (en)
Historical and even new arch bridges all over Europe supporting road and railway structures are not designed for currently required EN-load combinations. The objective of this project is the development of a monitoring and numerical based reliability lifetime assessment device for arch structures.
Předmětem řešení projektu je monitorování a nelineární modelování obloukových zděných mostů.Výsledkem je doplněná, upravená a odladěná verze programu ATENA vhodná pro modelování zděných mostních objektů s uplatněním dat získaných z monitoringu. Na praktickém příkladěskutečného mostního objektu byla ověřena metodologie numerické analýzy obloukového mostu v nelineárním MKP systému ATENA. (cs)
The project is focused on monitoring a non-linear modeling of masonry arch bridges. The result is monitoring data adjusted version of the ATENA software suitable for modeling of masonry bridge objects based on. The methodology of numerical analysis of arch bridge in the nonlinear FE system ATENA has been verified on practical example of selected real bridge. (en)