Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Holistic approach to new concepts and optimization of future automotive powertrains and efficient, environment-friendly, safe, comfortable and dynamic vehicles using evaluation of a virtual concept and experiments. Internal combustion engines: new combusemission improvement, downsizing, controlable mixture formation, turbocharging with boost control and transient response. Configuration design based on research results in engine thermodynamics and mechanics, gearboxes, gears, electric drives, hybridconcepts, active suspension and integrated vehicle control. Research of simulation and optimization methods. Integrated engine /powertrain and powertrain/vehicle controls using non-linear predictive and adaptive systems. Electric linear drivesfor reciprocators. Research of automotive and testing hardware, software, experiment and testing methods. Calibration of simulation algorithms. Realization in automotive practice. Development of international co-operation (en)
- Holistický přístup k novým koncepcím a optimalizaci budoucích automobilních pohonů a účinných, ekonomických, k prostředí šetrných, bezpečných, dynamických a pohodlných vozidel na základě vyhodnocení virtuální reality a experimentů. Spalovací motory: novékoncepce řízeného spalování a využití tepla, zlepšení emisí, řízené tvoření směsi a přeplňování, přechodové režimy. Konfigurační návrh založený na výzkumu termodynamiky a mechaniky motorů, převodovek, elektrických přenosů,hybridních konceptů, aktivního vypružení a integrovaném řízení vozidla. Výzkum simulačních a optimalizačních metod. Integrované řízení motor/pohon a pohon/vozidlo užívající prediktivní a adaptivní nelineární systémy o hierarchickéstruktuře. Lineární elektrické pohony pro vratný pohyb. Výzkum experimentálních metod, softwaru, zkušebních zařízení. Kalibrace simulace. Realizace v průmyslu. Rozvoj mezinárodní spolupráce.
|
Title
| - Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II (en)
- Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - CAD,CAE,CFD,MBS,FEM,emissions,well-to-wheels,sustainable mobility,safety,transient response, downsizing,fatigue,electric transmission,automatic shifting,integrated control,powertrain,simulation,PIV,IPI,holistic approach,linear electric drives,CAN,OBD (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Cílem bylo přispět k úspornosti a ekologičnosti vozidel. Přitom se nesmí snížit konkurenceschopnost ani pasivní a aktivní bezpečnost včetně pohodlí. Výsledkem je kombinace základních konceptů pohonných jednotek s vysokou koncentrací výkonu přeplňováním, schopných spalovat syntetická paliva a pracovat v hybridní kombinaci s elektrickým přenosem a dělením výkonu, s mechatronickým řízením. (cs)
- Energy-saving and environment-friendly vehicles were addressed. Downsizing must limit neither competitiveness nor passive and active safety and comfortability. The project delivered basic concepts of downsized boosted powertrains capable of using synthetic fuels and being incorporated into hybrid electric power-split transmissions. The key issue was mechatronic control, as well. (en)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - CAD
- CAE
- CAN
- FEM
- MBS
- CFD
- emissions
- fatigue
- safety
- simulation
- PIV
- holistic approach
- IPI
- powertrain
- sustainable mobility
- transient response
- integrated control
- downsizing
- automatic shifting
- electric transmission
- linear electric drives
- well-to-wheels
|
is http://linked.open...vavai/riv/projekt
of | |