Project is concentrated to solve the comparison of specific consumption and specific emissions of greenhouse gases of vehicles of railway and road transport per passenger/tonne carried. At the end of works it is supposed the proposal for optimisation of operations, inclusive proposals for efficient transport services in selected regions. Results will be presented in form of tables, nomographic charts and software products used in decision making processes of authorities of state and public administration to solve efficient methods for operation of transport services using integrated transport systems within the framework of trends of the transport policy EU. (en)
Model minimalizace spotřeby energie a emisí skleníkových polynů v dělbě práce mezi silniční a železniční dopravou, s možnostíé pozdějšího zobecnění pro kvatifikaci tézí evropské dopravní politiky do roku 2010 z 22.6.2006.
Comparison of local and regional railways and road transport from the point of view of enviromnmental influencs and decrease of needs of energy and possibility of public financing. (en)
Komparace místní a regionální železniční a silniční dopravy z hlediska působení na životní prostředí a snižování energetické náročnosti a možnosti financování z veřejných prostředků
Transport and environment Optimization of modal split in transport Minimisation of fuel consumption Minimisation of emissions and exhalations Optimisation of modal split in regional traffic (en)