The main purpose of the project is to create active safety system with object spatial localization in vehicle front end area and between vehicles including optical and acoustic signalization. The system will be designed according the Directive 2004/49/EC of the European Parliament and of the Council (Railway Safety Directive) and Commission Regulation (EC) No 352/2009 on the adoption of a common safety method on risk evaluation and assessment according functional safety principles with required safety integrity level (SIL). Product will be worked individually or also as an integral part of railway vehicle control system with automatic approach function. (en)
Základní strategickou orientací projektu je vyvinout aktivní bezpečnostní systém s prostorovou lokalizací objektů ve střeženém prostoru před čelem vozidla a mezi vozidly včetně optické a akustické návěsti strojvedoucímu. Navrhované řešení tohoto systému bude naplňovat požadavky Směrnice Evropského parlamentu a rady 2004/49/ES o bezpečnosti železnic Společenství a Nařízení Komise ES č. 352/2009 o přijetí bezpečnostní metody pro hodnocení a posuzování rizik v souladu s principy funkční bezpečnosti a umožní tak dosáhnout potřebné úrovně integrity bezpečnosti (SIL). Systém může působit samostatně, nebo po integraci do moderních řídicích systémů vozidel může zajistit asistenci při automatickém svěšování vozidel. (cs)