Among major objectives of the project are considered: defining and describing of so far underused marketing potential of the Czech opera audience as well as an intention to formulate a strategy how to entirely exploit such underused potential. The strategy will be based on researches of the opera audience. The researches will be conducted simultaneously in all 10 permanent opera houses in the Czech Republic. The researches will be repeated once every year between the years of 2007 and 2011. At the same, annual conferences will be held by managements of all the permanent Czech opera houses and arts marketing and audience development experts to examine surveys findings. Conclusions reached at the conferences will be considered while strategy is being formulated as well. (en)
Hlavním cílem projektu Marketingový potenciál českého operního publika je zjištění a popsání dosud nevyužitého marketingového potenciálu českého operního diváctva a zároveň formulování strategie, jak tento potenciál důsledně využít. Výsledná strategie bude formulována na základě výsledků marketingových šetření probíhajících simultánně ve všech kamenných operních divadlech České republiky a opakujících se v pravidelném jednoročním intervalu mezi léty 2007 a 2011. A dále na základě závěrů pravidelných výročních konferencí za účasti jak ředitelů stálých českých divadel s operním souborem, tak šéfů stálých českých operních souborů, jejich marketingových a propagačních pracovníků, tak i zahraničních akademických odborníků v disciplínách arts marketing a audience developement. (cs)