Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Cílem kurikulární reformy aktuálně probíhající v České republice je zavést do školní výuky novou kulturu vyučování a učení. V této souvislosti se v odborné terminologii etabloval termín klíčové kompetence, který reprezentuje hlavní cílovou kategorii školního vzdělávání. Ačkoliv důraz na rozvíjení klíčových kompetencní je v kurikulárních dokumentech deklarován již od roku 2001, nejsou k dispozici spolehlivá výzkumná data, která by potvrdila či vyvrátila, zda jsou klíčové kompetence skutečně utvářeny a rozvíjeny v učebnicích a ve školní výuce. Vycházíme z předpokladu, že usuzovat na utváření a rozvíjení klíčových kompetencí je možné na základě analýzy učebních úloh.V navrhovaném výzkumném projektu se exemplárně zaměřujeme na kompetenci k řešení problémů, která je v českých kurikulárních dokumentech pojímána jako klíčová.Účelem výzkumu je zhodnotit vybrané aspekty učebních úloh v učebnicích a výuce zeměpisu a zjistit, do jaké míry tyto učební úlohy směřují k utváření a rozvíjení kompetence k řešení problémů a přispívají tak k implementaci nové kultury vyučování a učení do školní výuky. (cs)
- Ongoing educational reforms in the Czech Republic strive to introduce new culture of learning and instruction. Together with new culture of learning and instruction, new theoretical concepts are introduced, such as key competencies, which represent the highest aim of education in many educational systems around the world, including the Czech Republic. There is a lack of data that could provide a comprehensive picture of the curriculum materials as well as schooling processes as they occur in schools and classrooms and that could provide us with information about the implementation of educational reform. We suppose that questions and tasks can be the most influential and approachable features in the process of implementing new ideas, aims and objectives. In the proposed research, we focus on problem solving competence, as an example of a key competence. The purpose of the research is to examine and describe the nature and qualities of questions and tasks in geography textbooks and instruction with regard to the development of problem solving competence. (en)
|
Title
| - Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce (cs)
- Opportunities to develop problem solving competence in textbooks and in the classroom (en)
|
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
| |
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| - key competencies, problem solving competence, opportunities to learn, classroom research, textbooks (en)
|
http://linked.open...avai/konec-reseni
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...avai/start-reseni
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |