Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Project topic focuses on issues of Roma pupil’s education and their social inclusion possibilities. Target group of research comprises of Roma pupils from selected locality, their parents and teachers. Main research priorities are to map construction of pupil from socially handicapped environment in school discourse, to provide description of Roma pupil’s identities by various school discourse actors, explanations of social reality of education by Roma pupils and their attitude to role of pupil from socially handicapped environment. Outcomes will be incorporated into scope of selected critical theories and research studies about social reproduction. Important contextual part of research is to provide definition of Roma pupil’s stock of knowledge, contradictorily provided by institutions of school and family in secondary socialization, and description of rasist, or discriminatory discourse in Czech society. Project is based on unconventional methodological combination of discourse analysis and Theatre of the Oppressed, which has not been used yet in Czech pedagogical research. (en)
- Téma projektu se zaměřuje na problematiku vzdělávání romských žáků a možností jejich sociální inkluze. Cílovou skupinu výzkumu tvoří nejen romští žáci ve vybrané lokalitě, ale i jejich rodiče a učitelé. Hlavními prioritami výzkumu je zmapovat konstrukce žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí ve školském diskursu, dále popsat identity romských žáků různými aktéry školského diskursu, vyložit sociální realitu vzdělávání z pohledu romských žáků a jejich stanovisko k roli žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí. Výstupy budou zakomponovány do rámce vybraných kritických teorií a výzkumů o sociální reprodukci. Důležitými kontextovými složkami výzkumu jsou vymezení tzv. sociální zásoby vědění romských žáků, která bývají kontradiktoricky prostředkována institucí školy a institucí rodiny v průběhu tzv. sekundární socializace a rovněž i popis rasistického, resp. diskriminačního diskursu v české společnosti. Projekt je založený na netradiční metodologické kombinaci nástrojů diskursivní analýzy a metody divadla utlačovaných, což v českém pedagogickém výzkumu nebylo dosud realizováno. (cs)
|
Title
| - Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití (en)
- Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití (cs)
|
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
| |
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| - School; Discourse; Roma; Pupil; Social; Inclusion; Socially; Handicapped; Environment; Social; Reproduction; Construction; of; Social; Reality; Social; Stock; of; Knowledge; Identity; Critical; Theories; Secondary; Socialization; Racism; Dicrimination; … (en)
|
http://linked.open...avai/konec-reseni
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...avai/start-reseni
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |