About: Automation of the passenger car gear-boxes with external synchronization     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The diminishing reserve of fossil fuels and increase of air pollution lead the car manufactures to the efforts to develop the best quality and efficiency of car technology to consequently obtain the smallest fuel consumption as possible. One of the waysto obtain high efficiency is in optimal adaptation of power-train to the required energy input, which is the task mainly for the gearbox. The gearbox has to fulfill competing demands: high spread of gear-box, high number of gears, automatic shifting,smalldimensions and weight, and low costs. The only one type of gearbox, which can suit such claims and in the same time keep high efficiency is the automated gear-box. All automated gearboxes currently in serial production are gearboxes with innersynchroniz ation. For easier automation, and also less space demanding shifting mechanism, the idea of external synchronization is investigated. The following advantages can be expected: smaller dimensions or weight, or with preserving the current (en)
  • Ubývající zásoby fosilních paliv a rostoucí znečištění životního prostředí vedou výrobce vozidel ke snaze o co největší účinnost hnacího ústrojí a tedy i co nejmenší spotřebu paliva. Jedna z cest k dosažení vysoké účinnosti spočívá v optimálnímpřizpůsobení hnací jednotky požadovanému příkonu. To je úkol pro převodné ústrojí, na které jsou tak kladeny rozporné požadavky: velký rozsah, co největší počet rychlostních stupňů, malé rozměry a hmotnost, nízké výrobní náklady, automatické ovládáníJediným typem převodovky, který je schopný vyhovět rozporným nárokům při zachování vysoké účinnosti je automatizovaná mechanická převodovka. Ve všech sériově vyráběných případech se ovšem jedná o automatizaci převodovky s vnitřní synchronizací. Zde senabízí myšlenka použití vnější synchronizace, která by nejen usnadnila automatizaci, ale dovolila by i prostorově méně náročný mechanismus řazení, tím výrazné snížení zástavbových rozměrů a hmotnosti, anebo při stávajících rozměrech větší počet (cs)
Title
  • Automatizace automobilových převodovek s vnější synchronizací (cs)
  • Automation of the passenger car gear-boxes with external synchronization (en)
http://linked.open...lsi-vedlejsi-obor
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software